אתמול (שישי), ערב חג ראש השנה, התעוררו ב-2:00 בלילה א' ו-י', זוג גאה שגר באזור העיר העתיקה למעלה מ- 8 שנים, לקריאות גנאי מחוץ לביתם כמו: "מוות להומואים", "איך המדינה מרשה להומואים לחיות?" וקללות נוספות.
2 צפייה בגלריה
המוט ממנו נתלש דגל הגאווה
המוט ממנו נתלש דגל הגאווה
המוט ממנו נתלש דגל הגאווה
(צילום: דוברות הבית הגאה באר שבע)
קראו עוד:
בשעה 7:00 בבוקר יצא אחד מבני הזוג מביתו וראה כי שני דגלי הגאווה שנתלו בכניסה לבית ובחצר האחורית לא רק נתלשו, אלא גם נשברו: "המוטות שהחזיקו את הדגלים חזקים וצריך המון כוח פיזי כדי לשבור אותם, מה גם שהיו מחוברים בצורה מיטבית", מספר א'.
זוהי הפעם השנייה מזה שלושה חודשים שמותקף הזוג בביתם. הדגלים שנתלשו בערב ראש השנה, הם דגלים שנתלו לאחר תקיפה שהתרחשה בחצר ביתם, אז דגל הגאווה שנתלה בכניסה לביתם הוצת. תלונה הוגשה במשטרה ונחקרת עד היום.
בעקבות הצתת הדגל לפני כשלושה חודשים, יצא "הבית הגאה" בתמיכת האגודה למען הלהט"ב בפרויקט "דגל ראווה", ודגלי גאווה חולקו בעיר כאות מחאה על הצתת הדגל. שכנתם של הזוג ביקשה דגל לחלון ביתה כאות הזדהות אף על פי שאינה חברת קהילה – אך דגלה נתלש גם הוא מחלון ביתה שנמצא במרחק שני בתים מבית הזוג.
לפני כשבועיים, בתחילת חודש ספסטמבר הותקף חבר קהילה באותו אזור בעיר - "העיר העתיקה", באלימות מילולית ומילות גנאי על רקע נטייתו המינית.
2 צפייה בגלריה
הדגל שהוצת לפני שלושה חודשים
הדגל שהוצת לפני שלושה חודשים
הדגל שהוצת לפני שלושה חודשים
(צילום: דוברות הבית הגאה באר שבע)
הזוג מבקש להוסיף: "אנו לא מסכנים ולא מפחדים מאף אחד, אנו נתלה דגלי גאווה פעם נוספת בחלון ביתנו ומקווים כי הפעמים הבאות יימנעו עקב טיפול יסודי ומעמיק של הגורמים הרלוונטיים, ולא כי אי תליית הדגל תמנע אותם - אנו קוראים לכולם וכולן: תתלו דגלים בחלון, תהיו אתם, וחג שמח לכולם".
מדוברות הבית הגאה בבאר שבע ובדרום נמסר: "נדמה כי ביטול האירועים הארציים בחודש הגאווה האחרון עקב הקורונה, והזמן הממושך בבית, גרמו לנחש להרים את ראשו ולא מעט ארגונים ואנשים חשוכים ולהט"בופובים מרשים לעצמם להפיץ את דברי השטנה שלהם ואף להיות אלימים. המקרים הנ"ל הם תוצאה ישירה של הסתה פרועה ואי גינוי המקרים הללו מצד הגורמים הרלוונטיים מלבים את ההסתה. הבית הגאה נמצא בתקשורת ישירה מול העירייה והמשטרה ואנו נותנים בהם אמון מלא כי הטיפול יהיה ראוי ויסודי.
"אנחנו נמשיך בחלוקת הדגלים, ונהפוך כל דגל גאווה לחלון ראווה -העיר באר שבע היא גם שלנו- אנחנו לא מפחדים מאף אחד. חג שמח לכולם ושתבוא עלינו שנה שמלאה באור".
כל העדכונים - חדשות באר שבע