כמאה מחברי קהילת העבריים מדימונה הפגינו היום (רביעי) מול בית המשפט בבאר שבע, במחאה על הדרישה שיעזבו את הארץ בטענה שמעמדם לא הוסדר.
המפגינים הביעו זעם על ההחלטה. "אנחנו חלק בלתי נפרד מעם ישראל, אל תפצלו את משפחותינו. מגיע לנו להישאר יחדיו בארץ ישראל", אמרו. אחד המפגינים עמד עם שלט ועליו כתוב: "אין לי ארץ אחרת. ישראל היא הבית שלי" וביקש שלא יממשו את ההחלטה. "אני אוהב את ישראל" אמר. מפגין אחר הוסיף: "החברים שלי שירתו בצבא והם חלק בלתי נפרד מהחברה כאן, אנחנו אוהבים את ישראל".
1 צפייה בגלריה
ההפגנה מול בית המשפט בבאר שבע
ההפגנה מול בית המשפט בבאר שבע
ההפגנה מול בית המשפט בבאר שבע
(צילום: באר שבע והנגב)
קראו גם:
כזכור, לפני כשלושה חודשים, עשרות מבני קהילת העבריים קיבלו מכתבים בהם הם נדרשים לעזוב את הארץ תוך 14 ימים, בטענה כי הם אינם עומדים בתנאים שנקבעו בשעתו במסגרת הסדרת מעמד חברי הקהילה בשנת 1999. "אין בטענה לקיום מרכז חיים בישראל", נכתב במכתב שקיבלו בני הקהילה. "התערות בה אגב שהייה שלא כחוק בה, תוך עשיית דין עצמי, כדי להוות טעם המצדיק קבלת מעמד בישראל. בחינת מכלול הטענות והנסיבות, כל אחת ובהצטברותן, אינן מצדיקות מתן מעמד בישראל, ולפיכך דין הערר להידחות".
חברי הקהילה אמרו כי הם "מקווים שמשרד הפנים יחזור בו מההחלטה הזו לפרק משפחות במרקם החברתי של הקהילה, אשר לאורך שנים תרמה למדינה בכל תחום אפשרי".
(צילום: הרצל יוסף)
ראש עיריית דימונה בני ביטון התבטא מיד לאחר קבלת מכתבי הגירוש והבטיח: "כל עוד אני מכהן בתפקיד ראש עיריית דימונה, לא אאפשר את גירושם של מי שחיים כאן שנים רבות ומהווים נדבך חשוב בחיי הקהילה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב