חברי קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול צפויים לעבור ולהתגורר בחודשים הקרובים בבאר-שבע, לאחר שפונו עם תחילת המלחמה מבתיהם בקיבוץ השוכן מספר ק"מ מגדר המערכת עם רצועת עזה. בעקבות המלחמה פונו חברי הקיבוץ לבית מלון באילת.
2 צפייה בגלריה
העיר באר שבע - תמונת פייסבוק
העיר באר שבע - תמונת פייסבוק
העיר באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
על פי התכנית, יתגוררו חברי קיבוץ נירים בארבעה בניינים בבירת הנגב במשך מספר חודשים, ככל הנראה עד סוף שנת הלימודים.
"זה הכיוון", אמר למיינט באר שבע והנגב דובר קיבוץ נירים, ארנון אבני, "זו ההחלטה שהתקבלה אצלנו, טרם ברר כיצד תגובש ותיושם ההחלטה הזו. זו תכנית מורכבת עם הרבה אפשרויות יישום. הכל פתוח".
"בעקבות אירועי השביעי באוקטובר", ציין ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', "הקמנו מיד מינהלת עירונית שתפקידה לסייע במאמץ הלאומי ליישובי העוטף שחוו את התופת בשבת השחורה ונאלצו להתפנות מבתיהם. לאחר מספר מפגשים שקיימנו עם נציגים ממספר יישובים, בהם קיבלו את המידע על אפשרויות הקליטה בעיר באר-שבע, תוך שמירה על צביונם כקהילה, החליטו חברי קיבוץ נירים לעבור לבאר-שבע לתקופת הביניים.

2 צפייה בגלריה
קיבוץ נירים לאחר הפינוי
קיבוץ נירים לאחר הפינוי
קיבוץ נירים לאחר הפינוי
(צילום: באדיבות קיבוץ נירים)

קראו גם:

"העיר באר-שבע ותושביה מקבלים את תושבי נירים באהבה ונעשה הכל שהם ירגישו יחד איתנו בבית. בחודש האחרון הגיעו לעיר למעלה מ- 1,000 תושבים מהנגב המערבי וגם אותם אנו מקבלים בלב חם ואוהב ועושים כל שביכולתנו כדי לתת מענים בתקופה מאתגרת זו לעם ישראל".
בדיקת מיינט באר שבע והנגב העלתה, כי נושא מעברם של חברי הקיבוץ מוכר למנהלת תקומה האחראית על שיקום יישובי עוטף עזה שנפגעו כתוצאה ממתקפת המחבלים ב-7 באוקטובר וכי נבחנות אפשרויות מימוש תכנית המעבר בהתאם ליכולות וללוחות הזמנים.