פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד סאן לוסיאן תבל (32) מנתניה ורם שאהין (31) ודניאל חסון (27) מדאליית אל כרמל בגין גניבת ציוד הגברה בשווי של יותר ממיליון שקל מקורבן מסיבת נובה ברעים מתן מרדכי ליאור ז"ל. בנוסף הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.
3 צפייה בגלריה
הציוד של מתן ליאור ז"ל שנגנב משטח מסיבת נובה
הציוד של מתן ליאור ז"ל שנגנב משטח מסיבת נובה
הציוד של מתן ליאור ז"ל שנגנב מרעים
(צילום: דוברות המשטרה | מהפייסבוק)
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ציון קינן, עולה כי שתי מערכות הגברה השייכות לחברה בה שותף מתן ליאור ז"ל (35) ממושב שדי חמד שבשרון, איש הגברה שנתן שירות במסיבה, נותרו בשטח המסיבה.
ב-9.10, כיומיים לאחר מתקפת חמאס בישראל והטבח במסיבת נובה שבו נרצחו 364 אנשים, יצרו הנאשמים קשר עם נהג משאית וביקשו ממנו לנסוע לאזור המסיבה ולהעמיס את אחת ממערכות ההגברה שהיו שייכות למתן ליאור ז"ל. יש לציין כי אזור המסיבה הוגדר כשטח צבאי סגור. במקביל, נסעו שאהין וחסון לאזור המסיבה תוך שהם מציגים מצג שווא לפיו הם מגיעים לאסוף ציוד של חברם שנעדר. הנהג העמיס מערכת ששוויה כ-400 אלף שקל וגנרטור שהיה במקום. בעקבות תנועת הגנרטור, הופעלה התראת איתוראן ומשטרת ישראל עצרה את נהג המשאית ותפסה את הציוד שהעמיס עליה. בשלב זה פנה שאהין למשטרה והציג מצג שווא לפיו הוא שותפו של מתן ליאור ז"ל וכך שכנע את החוקרת האחראית לשחרר את המשאית עם המערכת.

3 צפייה בגלריה
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
פסטיבל המוזיקה נובה אחרי הטבח
(צילום: יובל חן)

קראו גם:

לאחר מכן שאהין וחסון לקחו מהנאשם תבל את רכבו ועגלה נגררת ששכר וחזרו לאזור המסיבה ברעים על מנת לגנוב את המערכת השנייה. גם הפעם טען שאהין כי הוא מגיע לאסוף ציוד וכך הצליחו להיכנס לאזור.
עוד באותו יום, בעקבות חשיפת גניבת המערכת הראשונה, פנה שותפו של מתן ליאור ז"ל לתבל וביקש להבין היכן נמצאת המערכת הראשונה. תבל קישר בין השותף לשאהין, שהתחייב להשיב אותה אך לא עשה זאת רק לאחר שהשותף פנה למשטרה. בעקבות זאת, פתחה המשטרה בחקירה שבמהלכה נעצרו חמישה חשודים ונתפס הציוד הגנוב בביתם. במהלך השבוע שעבר החזירו שוטרי יחידת יואב לאביו של מתן ז"ל את כלל הציוד הגנוב.
לשאהין יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי, גניבה בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה. לחסון יוחסו עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות ולתבל יוחסה עבירה של גניבה בנסיבות מחמירות.


ביום חמישי האחרון קיימו משפחתו וחבריו של מתן ליאור ז"ל אירוע במתחם כוכב הים בשדות ים לזכר מתן ז"ל ולכבוד יום הולדתו ה-36. באירוע הופיעו בין היתר הג׳ירפות, מרסדס בנד, נינט טייב, ברי סחרוף והדי.ג'יי והמפיק עמרי סמדר שניגן על מערכת הסאונד של מתן ז"ל שהיתה במסיבת נובה, נגנבה והושבה למשפחתו של מתן ז"ל.

3 צפייה בגלריה
ערב הנצחה וציון יום ההולדת ה-36 של מתן ליאור ז״ל
ערב הנצחה וציון יום ההולדת ה-36 של מתן ליאור ז״ל
ערב הנצחה וציון יום הולדת למתן ליאור ז״ל
(צילום: מהפסייבוק של ליסה לוי)

ליסה לוי, שהפיקה את האירוע, כתבה בפייסבוק לכבוד יום הולדתו של מתן ז"ל: "עוד לא אמרתי לך מזל טוב, אולי כן, רק לא במילים. אני מקווה שאתה גאה שם למעלה וחוגג, שרקדת קצת ושיש לך נחת. מקווה שאתה יודע כמה אוהבים אותך, כמה לבבות שבורים הותרת מאחור ושרק הביחד דרכך מאיר אותם קצת מחדש. מקווה שאתה יודע שלעולם לא נשכח אותך ושלנצח נקדש אותך ונמלא אחר משאלות לבך האחרונות. מקווה ששמעו את פסטיבל המוזיקה והאהבה המדהים הזה שיצרתי עבורך עד השמיים או הענן עליו אתה נח. מקווה שכולכם נהניתם ורקדתם וחייכתם וזרחתם וזכרתם. ולעולם לעולם לא נשכח. ביום רביעי, עשיתי שיחת סינק אחרונה עם גלעד כהנא שאתה כלכך אוהב וסיפרתי לו שוב על מי היית והוא, הוא כתב מזה שיר. מקווה שאהבת את השיר החדש שלך.
"היו הרבה רגעים בערב הנצחמולדת שלך בחמישי, אבל היה רגע אחד... רגע אחד בו כל הכדורים הסיניים הופרחו מעל הים ומתחת לשמיים והוייג'ן שלי קם לתחייה טוב יותר משדמיינתי, וDivine moments of truth של שפונגל התנגן ברקע וברגע הזה הרגשתי אותך. היית איתי וחיבקת אותי ואמרתי לך מזל טוב, בלי מילים. נפגש שנה הבאה ב-16.11.24 במסיבת טראנס הכי גדולה ואיכותית שהייתה כאן; על החוף בעזה. לזכרך מתני".