את השבעה באוקטובר סגן ראש עיריית באר־שבע, שמעון טובול, לא ישכח לעולם. בעת התפילה בישיבת המקובלים "בית יוסף" התחילו צופרי האזעקות להדהד והאדמה רעדה.
2 צפייה בגלריה
שמעון טובול
שמעון טובול
שמעון טובול
(צילום: פרטי)
טובול הרגיש שמתרחש משהו חריג, רץ לביתו, פתח את מכשיר הנייד וראה יותר משלושים שיחות שלא נענו. "הבנתי שאנחנו במצב חירום", הוא משחזר בשיחה עם "מיינט באר שבע והנגב".
לבקשת ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', טובול יצא מיד לחמ"ל החירום של העירייה, ואולם, כבר בשעות הצהריים נקרא להתייצב למילואים בדחיפות.
טובול מתאר את תחושותיו בעקבות המראות שנחשף אליהם. "הלם, בלבול, כאב, צער, בעיקר מראות זוועה שאי אפשר להכיל", הוא משחזר. "את הזוועה הענקית שהייתה שם, גם מי שראה את הסרטונים הכי מזעזעים שיש, לא יכול ולא יצליח להבין את הזוועות של מה שרואים בעיניים".
גזרת הגדוד של טובול היא החטיבה הצפונית של עזה, ובשל כמות הכוחות הגדולה שהוקפצה, חלק מהכוחות נותבו לאיו"ש כדי לטפל בקיני הטרור שם.

2 צפייה בגלריה
נתנאל טובול
נתנאל טובול
נתנאל טובול
(צילום: פרטי)

קראו גם:

למרות הסכנה, טובול אומר כי "אין פחד, וכל לוחם וכל חייל מבין שהוא שליח ציבור של עם ישראל. אנחנו לא נמצאים במלחמת מצווה, אנחנו נמצאים ב'עת צרה ליעקב', סכנת קיום. אין פחד, אין מורא. המטרה שלנו כרגע היא אחת - השמדת האויב ושמירה על עם ישראל. זה הזמן להרים את הקומה היהודית ולקבוע כללים חדשים בארץ ישראל". בימים אלה דאגתו של טובול נתונה בעיקר לבנו נתנאל שנלחם בעזה. "הדאגה הגדולה ביותר היא לילדים שלך", הוא משתף. "אין לך בעיה להסתכן, אין לך בעיה להסתדר, להיכנס לכל סיטואציה כאשר זה נוגע אליך בלבד, אבל ברגע שזה נוגע לילדים שלך, זה אחרת. המחשבות שלי עליו כל היום, אבל אני יודע שגם הוא שליח ציבור של עם ישראל ומתפלל עליו וגאה בו. בשיחה שלי איתו אמרתי לו 'תדע שאתה חלק מתהליך של גאולת עם ישראל, אל תפחד, תדע שהקדוש ברוך בחר בך להילחם עבור עם ישראל'".
איזה מסר היית רוצה להעביר לעם?
"אני מתפלל בכל יום על דבר אחד ומבקש מבורא עולם - תשאיר את האחדות הגדולה שיש בעם, אל תיתן לה להתפורר".