לאחר ארבע שנות כהונה בראשות עיריית רהט, הודיע הבוקר ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבן, על התפטרותו מתפקידו.
2 צפייה בגלריה
פאיז אבו סהיבן: "להחלטה הזו יש השלכות"
פאיז אבו סהיבן: "להחלטה הזו יש השלכות"
פאיז אבו סהיבן: "להחלטה הזו יש השלכות"
(הרצל יוסף)
אבו סהיבן כיהן כבר בעבר כראש עיריית רהט בין השנים 2008-2013 ועתה, עם התפטרותו הוא גם יחדל מלכהן כחבר מועצת העיר, לאחר שבבחירות המוניציפליות האחרונות ב-2018 הוא התמודד רק על ראשות העיר ולא למועצת העיר.
הרקע להתפטרותו של אבו סהיבן מכהונת ראשות העיר, פחות משנה בטרם יתקיימו הבחירות המוניציפליות הקרובות, נעוץ בהסכם רוטציה שנחתם לאחר הבחירות בשנת 2018 בינו לבין מתחרהו, עטא אבו מדיגם, שהתמנה למשנה לראש העיר בעקבות כך שהמגעים להקמת קואליציה שתתמוך בכהונתו של אבו סהיבן לא צלחו, מה שהיה אמור להוביל בשלב מסוים להקמת ועדה קרואה לעיר הבדואית הגדולה.
"כאשר נבחרתי לראשות העיר", אמר הבוקר פאיז אבו סהיבן למיינט באר-שבע, "לא היתה לי קואליציה. בעקבות זאת הוסכם, כי אני אכהן ארבע שנים ועוד חודש ואילו עטא אבו מדיגם יכהן 11 חודשים עד תום הכהונה הנוכחית כראש העיר. שלחתי הבוקר לשרת הפנים את מכתב ההתפטרות שלי.

2 צפייה בגלריה
פאיז אבו סהיבן
פאיז אבו סהיבן
"זה לא היה צעד קל"
(הרצל יוסף)

"זה לא היה צעד קל. אני למעשה מעביר את האמון שהציבור נתן לי למי שיכהן מעתה ועד הבחירות הקרובות בראשות העיר. זה צעד שנאלצתי לעשות כדי למנוע מינוי של ועדה קרואה שתנהל את העיר".
קראו גם:
באשר לתכניותיו העתידיות ציין אבו סהיבן, כי "קודם כל אנוח קצת. אני חושב על מעבר למגזר העסקי. עדיין לא החלטתי באיזה תחום".
התפטרותו של פאיז אבו סהיבן תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות וביום רביעי הקרוב צפויה מועצת העיר להתכנס ולאשר את בחירתו עטא אבו מדיגם לראשות עיריית רהט.