38 יום לאחר שנרצחה בביתה שבקיבוץ בארי, אתמול (שני) זוהתה גופתה של חברת הקיבוץ, ויויאן סילבר (74) ז"ל. סילבר הייתה פעילת שלום ופעילה למען זכויות נשים והקימה בשעתו את ארגון אג'יק- מכון הנגב הפועל למען דו קיום בין יהודים וערבים, וגם ייסדה לאחר מבצע "צוק איתן" את תנועת "נשים עושות שלום".
במשך 38 יום, מאז פרוץ המלחמה, הוגדרה ויויאן סילבר כחטופה. כאמור, ביום שני השבוע הגיעה הבשורה המרה על הירצחה עוד ביום הראשון של המלחמה בשביעי באוקטובר.

2 צפייה בגלריה
ויויאן סילבר ז"ל
ויויאן סילבר ז"ל
ויויאן סילבר ז"ל
(צילום: באדיבות אג'יק-מכון הנגב)

ויויאן סילבר ז"ל נולדה וגדלה בוויניפג שבקנדה בשנת 1949. היא עלתה ארצה בשנת 1974 ובתחילת דרכה בארץ הייתה חברת קיבוץ גזר. ויויאן התמקדה בפעילות למען זכויות נשים ובפערים בין המינים בחברה הישראלית ולשם כך היא הקימה את המחלקה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית המאוחדת. לפני כ- 33 שנים היא עברה להתגורר בקיבוץ בארי שבעוטף עזה ופעלה כדי לארגן תוכניות סיוע לתושבי רצועת עזה וגם התנדבה להסיע חולי סרטן, תושבי עזה, לטיפולים בבתי חולים בישראל.
בבוקר ה-7 באוקטובר, הספיקה סילבר לשוחח עם בנה ואחותה ולספר להם על כך שמחבלים מסתובבים מחוץ לביתה וגם שלחה הודעת וואטסאפ לחבריה על מה שמתחולל בביתה. כאמור, מאז ועד יום שני השבוע, ההערכה הייתה כי היא נחטפה לרצועת עזה, אך כאמור התברר כי היא נרצחה בביתה עוד ביומה הראשון של המלחמה.


2 צפייה בגלריה
קיבוץ בארי לאחר הטבח(צילום: גדי קבלו)
קיבוץ בארי לאחר הטבח(צילום: גדי קבלו)
קיבוץ בארי לאחר הטבח(
(צילום: גדי קבלו)

"היא לא דהרה על טנק", ספדה לה יהלומה זכות, תושבת אופקים, פעילה חברתית ותיקה, "ולא היכתה באלימות את האידיאלים שלה. יחד איתה מתו ונגוזו החלומות של ימיי לעולם טוב ומיטיב. ויויאן מעולם לא ויתרה עליי. גם כשהתרחקתי מפעילות תנועת השלום מחוסר הסכמות על הדרך, השיח והמתווה, היא לא ויתרה עליי ונשארנו חברות.
"התארחתי אצלה בבארי לא פעם. גן עדן עלי אדמות. הפשטות והצניעות בלטו בה. הענווה וטוב הלב שכנו בנשמתה. בחצר ביתה הצנוע שנשרף ביום הנוראי שתינו תה צמחים ושוחחנו ארוכות על ערכים, אידיאולוגיה ותפיסת עולם. המחשבה על רגעי האימה של ויויאן לא עוזבת אותי", אמרה יהלומה זכות.

קראו גם:

עם היוודע דבר הירצחה של ויויאן סילבר ז"ל, נמסר מארגון אג'יק- מכון הנגב, כי "התפללנו במשך 38 ימים, מרגע שנותק עימה הקשר ביום הראשון למלחמה, לסוף אחר. היא הייתה אשת שלום ופעלה להשיגו באין ספור דרכים. אנו שולחים תנחומים למשפחתה, לחבריה ולמכריה ומבטיחים להמשיך את דרכה לשותפות ערבית-יהודית שוויונית וצודקת".