אמש נערכה ארוחת ערב משותפת לחיילי הצנחנים וחיילי גולני בבסיס אורים בדרום הארץ. המפגש התקיים באמצעות מוסדות "מגדל אור" בראשות חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן, שנפגש עם החיילים והקצינים בשטח, בירך אותם, חיבק אותם וחילק להם מאות מטבעות ברכה על מנת שישמרו עליהם ובסיום המלחמה יוכלו להעבירם לצדקה.
2 צפייה בגלריה
המפגש המרגש
המפגש המרגש
המפגש המרגש
(צילום: מפעלות הרב גרוסמן)
"לפני מלחמת לבנון השנייה היו אצלי במגדל העמק 700 צנחנים שנכנסו לאש, נתתי להם את המטבעות ואחרי המלחמה כולם חזרו. כך אני מברך אתכם ואת חיילי גולני המופלאים. אתם שליחי מצווה, תלכו בשלום ותחזרו לשלום ולא תינזקו. אחרי שתגמר המלחמה, אנחנו נעשה לכם מסיבה כפולה לצנחנים ולגולני ביחד, כולנו נחגוג ביחד", אמר הרב בהתרגשות.
עוד סיפר הרב גרוסמן לחיילים: "פרשת השבוע שקראנו מסתיימת במשפט 'אל ישמעאל ועל כל אחיו נפל', הפרשה השבוע מתחילה ב'ואלה תולדות', שזה אומר שבאותו הזמן שישמעאל ייפול, זהו זמן הגאולה. אתם הולכים להביא את הגאולה ויהי רצון שימשיך לשרור בהם פחד ולא נצטרך כלל להילחם. כל הכוח של עם ישראל זה באחדותו, אם יש אחדות, אין קורבנות, מה שאני רואה פה, נמצאים פה גם גולני וגם צנחנים, ביחד". בסיום קראו החיילים ביחד את 'שמע ישראל' ושרו ורקדו. "רש"י אומר שבזכות שאומרים את שמע ישראל, אנחנו ניצלים", אמר הרב וכולם קראו בזעקה גדולה ביחד 'שמע ישראל'.

2 צפייה בגלריה
המפגש המרגש
המפגש המרגש
המפגש המרגש
(צילום: מפעלות הרב גרוסמן)

קראו גם:

מ', קצין צנחנים שהשתתף באירוע: "זו הפעם השלישית שהרב גרוסמן מגיע אלינו בלחימה והפעם הוא הצליח לאחד במפגש אחד את הצנחנים וגולני. הרב מגיע מתוך דאגה עמוקה ושותפות וחיבור ללוחמים והמפקדים. רואים את הניצוץ שלו בעיניים שהוא נפגש עם הלוחמים והמפקדים, שאכפת לו ושהוא רוצה להיות שותף. כומתות חומות ואדומות יושבות ביחד וזה מרגש מאוד. הרב לא פוסח על אף חייל, חיילת, לוחם ומפקד. הוא עבר אחד אחד במשך שעות ולא ויתר, דיבר עם כולם בגובה העיניים, חיבק והצטלם. המפגש נתן לכולנו כוח להמשך הלחימה".