עדויות של אנשים מהאסון במירון מצטברות ומעידות על העומס הרב שנוצר, שגרם למותם ולפציעתם של רבים.
"היה דוחק במתחם ופתאום שמענו קריאות של המשטרה וכוחות ההצלה להתפזר ולעזוב את המקום", מתאר צחי כרדי, בנו של סגן ראש עיריית באר-שבע, עופר כרדי, את מה שהתחולל הלילה בהילולה של הרשב"י במירון.
2 צפייה בגלריה
הבוקר שאחרי האסון בהר מירון
הבוקר שאחרי האסון בהר מירון
הבוקר שאחרי האסון בהר מירון
(צילום: גיל נחושתן)
צחי הגיע למתחם הקבר מעט אחר חצות. הוא סיפר: "כבר בתחתית ההר היה עומס ודוחק, והיות שאני הייתי למטה כלומר בתחתית, עזבתי את המקום, כאשר ברקע הגיעו כוחות פינוי גדולים ואמבולנסים, עזבתי את המקום מיד ועליתי לכביש בחזרה הביתה".
אבי חיון מבאר שבע עשה את דרכו להילולה כבר ביום רביעי. לדבריו הוא נוהג להגיע מוקדם בגלל העומסים והוא לא שיער לעצמו עד כמה צדק: "תמיד יש שם עומסים ולכן אני מקדים ומגיע למקום כמה ימים לפני, זה מזעזע מה שקרה שם".
קראו גם:
בתווך, אמורה להתקיים הילולה רבת משתתפים של הרב חיים חורי ביום חמישי הבא בבית העלמין הישן בבאר שבע, מדובר בהילולה מסורתית שמתקיימת מידי שנה בחסות העירייה. לנוכח האסון במירון שוקלים כיצד לקיים את האירוע אם בכלל. סגן ראש העירייה עופר כרדי (ש"ס) אומר למיינט באר שבע והנגב: "בשלב זה נעשה הערכת מצב עם כל הגורמים הרלוונטיים ונחליט בקשר להילולה של רבנו חיים חורי, החלטה תתקבל בשבוע הבא ונעדכן את הציבור".
2 צפייה בגלריה
דנילוביץ' תורם דם
דנילוביץ' תורם דם
דנילוביץ' תורם דם
(צילום: דוברות עיריית באר שבע)
מעיריית באר שבע נמסר בעקבות האסון הגדול הלילה במירון יש צורך דחוף במנות דם. ניתן לתרום דם היום (שישי) עד השעה 14:00 בתחנת מד"א ברחוב סוקולוב, באר שבע.
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייצב במד"א לתרום דם למען הפצועים באסון במירון. דנילוביץ' ביחד עם מנכ"ל חברת תרבות הפנאי כיוונים, שלומי נומה התייצבו עם פתיחת מוקד תרומות הדם שמד"א ועיריית באר שבע פתחו, זאת בעקבות מחסור במנות דם לפצועים רבים שחלק מהם נמצאים בסכנת חיים. לאחר מכן הגיעו תושבים ממספר שכונות לתרום דם ונענו לקריאה להציל חיים.