1 צפייה בגלריה
מחאת התלמידים השבוע. צילום: פרטי
מחאת התלמידים השבוע. צילום: פרטי
מחאת התלמידים השבוע. צילום: פרטי
הילדים הופרדו מחבריהם ומסרבים ללכת לבית הספר ולפתוח את שנת הלימודים החדשה: "עצוב לנו כהורים שילדינו לא ילכו לבית הספר".
יש מי ששמח לפתוח את שנת הלימודים החדשה, וישנם ילדים שפשוט עצוב להם. תלמידים שלמדו בבית הספר היסודי "בארי" בבאר-שבע ועולים לחטיבה, מסרבים ללכת לבית הספר משום שהופרדו מחבריהם לספסל הלימודים.
רוב התלמידים נשלחו ללמוד בתיכון מקיף ו' הקרוב למקום מגוריהם, ואילו מיעוט של תלמידים נשלחו ללמוד במקיף ג' המרוחק. ההורים, ובעיקר הילדים המתוסכלים, הפגינו ומחו על ההחלטה.
בשבוע שעבר נפגשו ההורים עם ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' וסגניתו מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר, בניסיון לשנות את ההחלטה אולם לא נמצא פתרון לשביעות רצון ההורים וילדיהם. גם ההצעה שהילדים ילמדו במקיף א' ירדה מהפרק משום שהילדים מסרבים לנסוע באוטובוסים ובטענה כי מבחינה חברתית יהיו להם קשיים י הם לא מכירים חברים במקיף א' שהוצע.
ההורים מלאי זעם על העירייה שילדיהם לא רק שלא יחושו את פתיחת שנת הלימודים החדשה, אלא במשך כל החופש הגדול היו עסוקים בשאלה אם כן ילמדו או לא. בעוד חבריהם שילמדו במקיף ו' רכשו ספרים וציוד לקראת הלימודים, ואפילו פתחו קבוצת וואטסאפ כחלק מגיבוש. הילדים שנותרו ללא חברים לא רכשו ספרים וציוד ולא נערכו כלל ללימודים.
"עצוב לנו כהורים שילדינו לא ילכו ללמוד", אמרו ההורים באכזבה עמוקה, "ילדינו הופרדו מחבריהם, ילדינו מופלים מיתר חבריהם ומאלצים אותם לנסוע בשני אוטובוסים לכל צד בניגוד ליתר חבריהם. ילדינו הקטנים פוחדים ולא ייסעו באוטובוסים. זו אחריות שלנו כהורים לא לשלוח ילדים בני 12 לבדם".
בשבוע שעבר מחו הילדים מול לשכת ראש העירייה וסירבו בתוקף ללכת לבית הספר המרוחק ממקום מגוריהם ולא עם מרבית חבריהם לספסל הלימודים מבית הספר היסודי.
העירייה חוזרת וטוענת כי "לפני כשלוש שנים בתום מהלך מקצועי משותף לכלל גורמי המקצוע, להנהגת ההורים ולהנהלת בית הספר, הוחלט על שינוי אזורי רישום, השיקולים המגוונים הוסברו לכולם ונבנה מהלך רב שנתי שיאפשר יישום תוך התחשבות בתלמידים ובהורים. לכל אורך הדרך גילה מינהל החינוך רגישות רבה וקשב רב להורים ולבקשותיהם, נושאים שהועלו טופלו במהרה ולשביעות רצונם כדוגמת הסדרת קו אוטובוס שיקל על התלמידים וינגיש את המקיף לאזור המגורים של התלמידים".
עוד מסרה העירייה בתגובה: "כחלק מהמהלך המוסכם על כולם והיישום המדורג, אושרו גם איחודי אחים והכל נעשה בוועדה המקצועית ששקלה כל בקשה לגופה תוך אישורים מקצועיים אך ורק על פי הקריטריונים והמדיניות יש להצטער. למרות הסיכום והמהלך המשותף אותם הורים מסרבים ליישום ההחלטה".