1 צפייה בגלריה
כך ייראה הקניון בדימונה. הדמיה: י.ח דימרי
כך ייראה הקניון בדימונה. הדמיה: י.ח דימרי
כך ייראה הקניון בדימונה. הדמיה: י.ח דימרי
החלום הופך למציאות בשטח: העבודות לבניית הקניון החדש בתוך העיר דימונה נמצאות בעיצומן. האופטימיים ביותר מאמינים כי הקניון ייפתח הרבה לפני המועד שנקבע בשלהי שנת 2020.
הקניון החדש בדימונה מעורר התרגשות וציפייה גדולה בקרב התושבים. הקניון יתפרש על שטח של 14 אלף מ"ר עם לא פחות מ-40 חנויות ומסעדות של הרשתות הגדולות והמובילות בישראל.
כזכור, במשך למעלה משני עשורים עמד המקום שומם ותכניות להקמת הקניון עלו בתוהו. כבר כשנבחר בקדנציה הראשונה שלו כראש עירייה בבחירות בשנת 2013, החל בני ביטון להאיץ את התהליכים שיביאו להקמתו של קניון חדש ומוביל, ואכן הקניון עומד להתממש כאשר חברת י.ח.דמרי נכנסה במלוא העוצמה לשטח בקצב עבודות קדחתני כאשר קומת החניון כבר הולכת ונבנית.
ראש העירייה, בני ביטון, ממתין בקוצר רוח לפתיחה וסיפר :"כשנפגשתי לראשונה עם יגאל (בעלי חברת י.ח. דמרי) לפני חמש שנים וגלגלנו את הנושא, יגאל אמר לי מפורשות 'אני אבנה את הקניון כאן ויהי מה' והוא צדק. יגאל התחייב כי עד לשלהי 2020 הקניון יעמוד על תילו, אבל לפי קצב העבודות במקום תושבי דימונה ובכלל יזכו ליהנות ממנו הרבה לפני". ביטון, מדבר על ניסיונות בעבר לבנות קניון ואומר:"הקניון העתידי הוא פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לתושבים בשלושים השנים האחרונות שבהן הקניון היתה 'תקוע'. אבל היום אנחנו צריכים לשמוח על הבנייה וההתקדמות, על כך שהקניון יעיר את חיינו כאן בדימונה, יעסיק מאות עובדים וייתן פרנסה למאות משפחות. אני מאמין ומקווה, כפי שציינתי, כי בקרוב מאוד נוכל כולנו לברך שהחיינו".