1 צפייה בגלריה
דימיטרי פיגליאנסקי. צילום: הרצל יוסף
דימיטרי פיגליאנסקי. צילום: הרצל יוסף
דימיטרי פיגליאנסקי. צילום: הרצל יוסף
בין האגפים בעיריית באר שבע שלהם השפעה ישירה על חיי התושבים וסביבתם, נמנים אגפי ההנדסה ואיכות הסביבה. משני האגפים הללו פרשו המנהלים, כל אחד מסיבותיו שלו, וטרם מונו להם מחליפים. מדובר במצב לא בריא שיש לו השלכות ברורות על חיי השגרה בעיר.
אגף ההנדסה מספק את שירותי התכנון של העיר, כולל רישוי, פיתוח ובינוי, וקובע למעשה את מדיניות התכנון העירונית. אגף איכות הסביבה מספק שירותים נרחבים, מפינוי אשפה ופסולת ועד ניקיון, תחזוקת גנים וטיפול במפגעים.
בחודש פברואר השנה הודיע נועם יחיאל כי הוא מסיים את תפקידו כמנהל אגף איכות הסביבה רק לאחר שנתיים בתפקיד. מאז חלפו עשרה חודשים וטרם נמצא מנהל לאגף במשרה מלאה. בעלי תפקידים לשעבר באגף איכות הסביבה סבורים כי האגף זקוק לשינויים מבניים ופרסונליים כדי להתאים אותו לצרכים הקיימים ולמציאות בשטח.
"אי אפשר לספק שירותים באותה כמות של כלים ובמספר העובדים הקיימים", אומר גורם שמכיר את אגף איכות הסביבה. "באר־שבע של היום היא לא העיר מלפני 20 שנה. נבנות בה שכונות חדשות, הוקמו עשרות גנים ופארקים, וזה מחייב חשיבה אחרת. אגף איכות הסביבה חייב לעבור שינויים ואפילו ניעור מסוים כדי להתאימו למציאות הקיימת".

טלטלה בעיריית באר שבע: מנהל אגף איכות הסביבה סיים את תפקידו רק שנתיים בתפקיד: מה הוביל לעזיבתו של מנהל האגף לאיכות הסביבה? מדוע מהנדס העיר באר שבע ביקש לסיים את תפקידו?

סוגיית בחירת מנהל אגף איכות הסביבה מעוררת מחלוקת. יש המצדדים בבחירת מנהל אגף מתוך המערכת, כלומר אחד שמכיר את הפונקציות הפועלות מבפנים ויש לו ניסיון רב. מנגד, יש הסבורים כי יש לבחור מנהל שלא עבד בעירייה לאחר הליך שינוהל תחת מכרז. "יש תמיד חשדנות כלפי אדם שמגיע מבחוץ ולא תמיד שיתוף הפעולה איתו הוא מלא", אומר גורם לשעבר באגף איכות הסביבה.
לגבי אגף ההנדסה, בחודש שעבר הודיע מהנדס העיר, דימיטרי פיגליאנסקי, על פרישתו מהתפקיד בו שימש כ־13 שנה. מהנדס העיר הבא שייבחר יקבע במידה רבה את קו הרקיע של באר שבע בכל הקשור לבנייה לגובה. כבר היום ישנם מתנגדים להקמת מגדלי מגורים בתוך שכונות צפופות, דוגמת הבנייה המתוכננת בחניון הגרנד קניון, ושאלת מדיניות התכנון העירונית העתידית תעמוד במרכז הדיון הציבורי.
בנוגע לשאלה מתי יימונו מנהלים לאגפי איכות הסביבה וההנדסה, נמסר מעיריית באר שבע: "העירייה פועלת בהתאם להוראות החוק לקראת פרסום מכרז לתפקיד מנהל אגף לאיכות הסביבה. מכרז לתפקיד מהנדס העיר יפורסם השבוע".