לא מעט סטודנטים מתניידים ברחבי באר שבע על אופניים. זהו כלי תחבורה חסכוני, לא יקר, בריא לגוף וגם לסביבה. עם זאת, על כל המעלות הללו מעיבה מכת גניבות בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון ובסביבתו. כל קשירת אופניים באזור, סיפרו הסטודנטים, משולה להימור - אין לדעת אם האופניים יהיו שם כשיחזרו.
אמיר, סטודנט באוניברסיטה ממנו נגנבו כבר שני זוגות אופניים, סיפר: "אחרי שכבר גנבו לי זוג אופניים מחוץ לכותלי האוניברסיטה, החלטתי להיכנס איתם לתוך הקמפוס. בשבוע שעבר יצאתי מאחד השיעורים, ובמקום אופניים מצאתי רק את השרשרת בה קשרתי אותם שבורה. מן הסתם אופניים לא היו שם".
לדבריו הוא לא הקורבן הראשון, וכנראה גם לא האחרון למה שהוא מכנה "כנופיה של גנבי אופניים": "אני בטוח שיש כמה חבר'ה שבאים לאוניברסיטה עם כלים מתאימים כדי לגנוב. אני יודע לפחות על עוד ארבעה מקרים מתחילת הסמסטר".
גם לאירית, הלומדת באוניברסיטת בן גוריון גנבו אופניים, אלא שאחרי הגניבה האחרונה החליטה לוותר, ולא קנתה זוג נוסף. "גנבו לי את האופניים, והתלוננתי למחלקת הביטחון. אחרי שהבנתי שאני ממש לא היחידה שגנבו ממנה אופניים ושהתופעה ממשיכה - החלטתי לוותר. חבל על הכסף שלי", סיפרה.
סטודנטים טוענים שבמחלקת הביטחון באוניברסיטה יש נוהל במהלכו מוודאים שלכל מי שיוצא עם זוג אופניים יש מפתח ומנעול תואמים. עם זאת, נראה שהגנבים מצאו דרכים יצירתיות להערים גם על מחלקת הביטחון. אמיר מצידו הבהיר שאם התופעה תימשך, הוא וסטודנטים נוספים ייכנסו עם האופניים אל אולם ההרצאות למרות שהדבר אסור.
מאגודת הסטודנטים נמסר: "אנו מודעים לבעיה, ומנסים לפתור אותה יחד עם הנהלת האוניברסיטה. התווספו לקמפוס עוד כמה עשרות מתקנים לאופניים שיפתרו חלק מבעיה. בנוסף לכך, חשוב להדגיש כי גניבות האופניים אינם תופעה ייחודית לבאר שבע. בתל אביב, לדוגמא, נגנבים יותר זוגות אופניים. חשוב לא להפוך את הנושא לעוד נדבך בניסיונות להשחיר את תדמיתה של העיר".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "אכן בתקופה האחרונה נרשמה עליה בממדי התופעה. מחלקת הביטחון באוניברסיטה פועלת, בשיתוף גורמי המשטרה ותוך הפעלת ומגוון של אמצעים ושיטות ללכידת הגנבי במטרה למגר את התופעה".