שאלה של תזמון? אולי. כמה ימים לפני האסון הגדול בכרמל קיימה הנהלת עיריית באר שבע דיון בהצעה לחוקק חוק עזר עירוני שתכליתו איסור הדלקת גריל (מנגל) בגנים ציבוריים ברחבי העיר.
את ההצעה העלה חבר המועצה יוסי דדוש, שהגיש את עיקרי הדברים להנהלת העיריה כבר בחודש אפריל השנה, תוך שהוא מבקש לפעול בנושא באמצעות חקיקה.
כיום אין כל הגבלה בחוק בדבר הדלקת מנגלים בגנים ציבוריים, כך שלא פעם אפשר למצוא בפארקים שאריות של גחלים ולכלוך רב.
"אני באופן אישי ראיתי לא מעט אזרחים שמדליקים מנגלים בפארקים, ולאחר מכן שופכים את הפחמים על הדשא או על הצמחייה", סיפר דדוש בדיון שנערך בעיריה. "הנזק שנגרם הוא בלתי הפיך, ולא רק מהפחמים אלא גם מעצם הדלקת המנגל".
דדוש סבור שרק חוק מתאים וראוי לצד אכיפה הולמת יכול לתת מענה לתופעה המוכרת ולמנוע נזקים מיותרים. דדוש ביקש להילחם בתופעה באמצעות חקיקה מתאימה, שקובעת בין השאר שיש לאפשר הדלקת מנגלים בפארקים מסוימים, שיוגדרו מראש על ידי העיריה ושבהם יותקנו מתקנים לצליית בשר, כמו בפארק 'הפעמון' בשכונת נווה נוי.
במהלך הדיון בהנהלת העיריה, הוחלט שהעיריה תתחיל בהליך חקיקת חוק העזר תחת הסעיף: "איסור הפרעת הסדר הציבורי, הבערת אש ולינה בשטח ציבורי".
גורם בעיריה ציין השבוע כי בעקבות השריפה בכרמל והשלכותיה הקשות יקודם קרוב לוודאי החוק שאוסר על הדלקת מנגלים בפארקים, ואולי תהיה יותר מודעות לתופעה, שבין היתר גורמת לנזקים כבדים לצמחייה בפרט ולנזקים לסביבה בכלל.