עמותת 'אור לחינוך' חנכה את סניפה הראשון בבאר שבע. העמותה, שזהו הסניף הדרומי ביותר שלה, הוקמה בשיתוף מינהל החינוך בעיריה והודות לסיועה של חברת 'מכתשים'. הסניף יפעל בבתי הספר מקיף ו', 'מולדת' ו'יובלים' בשכונה ט'.
עמותת 'אור לחינוך' פועלת לקידום מצוינות בקרב ילדים ונוער על ידי פיתוח הנהגה חינוכית בדגש על עשייה התנדבותית. זאת מתוך אמונה בכישורים המגוונים וביכולות הייחודיות של כל אדם ואדם.
תוכנית הדגל של העמותה הינה פרויקט 'אח בוגר', המלווה תלמידים בכיתות ו' במיצוי היכולות האישיות שלהם במגוון תחומים (בדגש על התחום הלימודי והחברתי), על ידי בני נוער מתנדבים, שהוכשרו לתפקידי הנהגה חינוכית על ידי העמותה.
המשתתפים בתוכנית אינם משלמים על הפעילויות הניתנות להם, אלא בתמורה מתנדבים למען הקהילה הקרובה בפעילויות מגוונות, ובכך "מחזירים" את חלקם תוך כדי פיתוח רגישות חברתית.
תא"ל (במיל') דני הררי, בעבר מפקד יחידת העילית 8200 וכיום סמנכ"ל אסטרטגיה בקבוצת 'מכתשים' וחבר הנהלה (בהתנדבות) בעמותת 'אור לחינוך' אמר במהלך טקס חנוכת הסניף כי "בלי החיבור החזק בין שלושת הגורמים - עמותת 'אור לחינוך', עיריית באר שבע וחברת 'מכתשים', המאמינות בחינוך למצוינות כערך עליון, אי אפשר היה להרים את המפעל האדיר הזה. השנה אנחנו מתחילים עם סניף אחד בבאר שבע, ואני בטוח שזו רק ההתחלה".