הישג למערכת החינוך בירוחם. מנתוני "התמונה החינוכית" של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תש"פ, שפורסמו היום (רביעי) על ידי משרד החינוך, עולה כי שיעור הזכאות לתעודת בגרות מקרב התלמידים במערכת החינוך התיכונית בירוחם עמד בשנת תש"פ על 92.1 אחוז - עלייה של שישה אחוזים וחצי. מדובר בשיעור הזכאות הגבוה ביותר מבין יישובי הנגב, שאוכלוסייתם היא מעל ל- 10,000 נפש.
1 צפייה בגלריה
בחינות הבגרות נדחו
בחינות הבגרות נדחו
הישג לא רק של התלמידים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
על פי הנתונים, את המקום השני בטבלת הזכאות לבגרות (מבין יישובי הנגב) חולקות במשותף המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב עם שיעור זכאות זהה של 88.6 אחוז. אחריהן בדרוג ממוקמת המועצה האזורית אשכול (85.2 אחוזי זכאות), דימונה (83.9 אחוז), המועצה האזורית בני שמעון (83.2 אחוז), נתיבות (82.4 אחוז), באר-שבע (81.7 אחוז) וערד (72 אחוז). יש לציין כי עבור באר שבע מדובר בירידה של כשני אחוזים.
על פי הנתונים, שיעורי הזכאות הנמוכים ביותר לתעודת בגרות נרשמו בשנת תש"פ במערכת החינוך במגזר הבדואי. הנתונים מצביעים על כך שבחורה עמד שיעור הזכאות על 71.5 אחוז, ברהט על 62.4 אחוז, בכסייפה על 60.9 אחוז, בשגב שלום על 60.3 אחוז, במועצה האזורית אל קסום על 54.7 אחוז, בלקייה על 52.1 אחוז, בתל שבע על 50.8 אחוז ובמועצה האזורית נווה מדבר עמד שיעור הזכאות לתעודת בגרות על 49 אחוז.
בתחתית הדרוג ממוקמת העיר אופקים עם שיעור זכאות של 47.3 אחוז מכלל התלמידים הלומדים במערכת החינוך התיכונית בעיר.
בתגובה על הנתונים המצביעים על כך שירוחם מובילה מבין יישובי הנגב בשיעור הזכאות לתעודת בגרות, אמרה למיינט באר-שבע ראשת מועצת ירוחם, טל אוחנה, כי "אני מאוד גאה בהישג הזה. שנים רבות אנחנו עושים תהליכי עומק במערכת החינוך. ההישג הזה של הזכאות לבגרות הוא אחד מבין אותם מדדי עומק ובכללם גם השירות המשמעותי בצה"ל, שיעור היציאה לשנת שירות ואיכות תעודת הבגרות של התלמידים שלנו. ההישג הזה שייך לא רק לתלמידים, כי אם לאנשי החינוך המופלאים שלנו שלא מוותרים על אף תלמיד. הפכנו למוקד משיכה למצוינות חינוכית. זה הישג מופלא".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב