הרוחות סוערות בימים אלה בקיבוץ משמר הנגב: יוזמה של חברים בקיבוץ לתלות בכניסה לקיבוץ שלט גדול הקורא להשבתם של החטופים והחטופות נתקלה בהתנגדות של ועד האגודה של הקיבוץ לאחר שלטענת יוזמי תליית השלט הוא היה חתום בשם קהילת משמר הנגב ובוועד האגודה, כך טוענים היוזמים, ראו בכך נימה פוליטית.
1 צפייה בגלריה
שלט המחלוקת בקיבוץ משמר הנגב
שלט המחלוקת בקיבוץ משמר הנגב
שלט המחלוקת בקיבוץ משמר הנגב
(עיצוב השלט: יעל נווה)

"זה סיפור מטורף", אמר הבוקר (יום ה') ל'מיינט באר שבע והנגב' גיל ענבר, חבר קיבוץ משמר הנגב, בן למייסדי הקיבוץ, העומד מאחורי היוזמה לתליית השלט.
ענבר מספר: "אנחנו חברי קיבוץ שהוקם בנגב במבצע 11 הנקודות ביום כיפור 1946 יחד עם הקיבוצים בארי ונירים בנגב המערבי, שספגו מכה קשה בשביעי באוקטובר. התארגנו קבוצה גדולה של תושבי הקיבוץ במטרה להציב שלט בכניסה לקיבוץ הקורא להשבתם המיידית של החטופים ולהוסיף את המילים 'בית משמר הנגב'. לטעמנו, יש בזה חשיבות גדולה.
"להפתעתנו ולתדהמתנו, ועד האגודה של משמר הנגב מתנגד להוסיף את הכיתוב 'משמר הנגב' בטענה שזה שלט פוליטי. ועד האגודה של הקיבוץ אינו מוכן להציב שלט הקורא להחזרת החטופים באופן מידי. הזיה מטורפת. נותרתי ללא מילים בישוב שאיבד את דרכו המוסרית והערכית. הציעו לנו לשנות את נוסח השלט המקורי ולא הסכמנו. אני לא מוכן לשנות את נוסח השלט. מבחינתנו, אין כאן כלל אמירה פוליטית".

קראו גם:

מוועד האגודה של קיבוץ משמר הנגב נמסר בתגובה, כי "ועד האגודה תומך בתליית שלט הקורא להחזרת החטופים. הוועד מייצג את כלל התושבים והחברים ולכן החליט כי העניין יובא לדיון בנוסח השלט בישיבה הקרובה, אליה הוזמנו בני משפחות החטופים המתגוררים בקיבוץ. הוועד מצר על פרסומים שגויים ומטעים".