האתגר והדרך להצלחת פתיחת שנת הלימודים: ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', מסביר בריאיון מיוחד כיצד נערכת העיר למניעת הדבקה בלי להחזיר את הילדים ללימודים בזום.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה הראשון שהוא יליד העיר. רוביק דנילוביץ
ראש העירייה הראשון שהוא יליד העיר. רוביק דנילוביץ
רוביק דנילוביץ
(הרצל יוסף)
"גם בפתיחתה של שנת לימודים זו", אומר רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר־שבע, "אנו ניצבים בפני האתגר של יישום מיטבי של התוכנית הלאומית לפתיחת שנה"ל תשפ"ב - בתקופת הקורונה, כפי שאישרה ממשלת ישראל.
קראו גם:
בשבוע האחרון, עם אישור המתווה נרתמה המערכת העירונית כולה, למאמץ הלאומי, על מנת לעמוד ביעדים ולהבטיח את שלומם ובריאותם של התלמידות והתלמידים, צוותי ההוראה והמנהלה ובני משפחותיהם. מאמץ שבסופו של יום יבטיח את בריאות כולנו. מטרת המתווה היא לייצר רציפות תפקודית של המערכת, לאפשר לימודים פיזיים, בגני הילדים ובתי הספר ולתת מענים למגוון הצרכים - רגשיים חברתיים ולימודיים תוך צמצום ככל האפשר של מגעים במערכת החינוך".
כיצד נערכים לקראת פתיחת שנת הלימודים?
"הקמנו מרכז מידע לתושבים שייתן מענה לכל פניה ושאלה , יסייעו בתאום הבדיקות הסרולוגיות ולבצע במהירות ויחברו במידת הצורך לגורמי המקצוע בעירייה, במשרד החינוך ובפיקוד העורף להמשך הטיפול הנדרש. פתחנו 25 מוקדים בכל רחבי העיר לצורך הבדיקות הסרולוגיות לבני ה־2 עד 12 והזמנו את הילדים יחד עם ההורים כמובן, להירשם ולבצע הבדיקות. במקביל נערכים לחלוקת ערכות האנטיגן לבדיקות מהירות, במטרה שאלו תגענה עד לבית התלמיד 24 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים. יישום המתווה מורכב, וכבר עם התחלתו התגלו קשיים טכניים של פיקוד העורף וגם הציוד עליו אמון היה חסר בחלקו".
"לצד הסיוע הלוגיסטי לפיקוד העורף המוביל את היישום של התוכנית", מציין דנילוביץ', "התפקיד שלנו הוא להוריד את מפלס הדאגה והחשש ובעיקר לייצר סוג של ודאות בתקופה של חוסר ודאות, בשותפות ובשקיפות לתת להורים והתלמידים את המידע הדרוש להם על מנת שישתפו פעולה, דבר הכרחי להצלחתו של כל המהלך המורכב.
אנחנו עומדים בקשר רציף עם מנהלי ומנהלות מוסדות החינוך (בתי הספר והגנים), בתיאום מלא עם הנהגת ההורים העירונית, כולם נרתמים בצורה מופלאה לקידומו ויישומו של המתווה, על שלל אתגריו. המשימה של כולנו היא משימה לאומית, כולנו מחויבים על אף הקשיים והאתגרים, לסייע למדינה ליישם את המתווה באופן מיטבי ובטוח".
עוד הוסיף דנילוביץ' כי "החזרה ללימודים באופן פיסי במוסדות החינוך חשובה מאוד, הן לחוסנם הנפשי של התלמידים והן לנושא הלימודי והחברתי, תוך חתירה מתמדת לצמצום פערים שנגרמו בשל התקופה המאתגרת. אנו נחושים להצליח, לשם כך צריך לנשום עמוק, לגלות סבלנות ואורך רוח ולהאמין שכל השותפים מגויסים ומחויבים למטרה הראשונה במעלה - הצלחה מיטבית, תוך שמירה על בריאותם של הילדים והילדות, הצוותים החינוכיים וכלל השותפים".
בשיתוף המרכז לשלטון מקומי.
לעדכונים - חדשות באר שבע