מחירי הדירות בבאר־שבע צפויים לזנק במאות אלפי שקלים לדירה בשנים הקרובות, בין היתר בעקבות קפיצה חדה במחיר הקרקע כפי שמשתקף בתוצאות מכרזי רשות מקרקעי ישראל שנסגרו בתקופה האחרונה. כך עולה מניתוח שביצע שמאי המקרקעין שמוליק כהן, המתמחה בליווי ופיקוח פיננסי על פרויקטים נדל"ניים.
1 צפייה בגלריה
בנייה בבאר־שבע. בסוף השוק יעשה את שלו?
בנייה בבאר־שבע. בסוף השוק יעשה את שלו?
בנייה בבאר־שבע. היזמים מתחרים על כל מכרז
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
מחקרו של כהן מנתח את המכרזים האחרונים של רשות מקרקעי ישראל בכל הארץ ומספק תחזית עתידית של מחירי הדירות בפריסה ארצית. מניתוח מכרז של רשות מקרקעי ישראל בבאר־שבע, שתוצאותיו פורסמו בסוף השנה החולפת, השווי הממוצע לקרקע ליחידת דיור, על פי שומת שמאי של הרשות, הכוללת הוצאות פיתוח, עמד על 260 אלף שקל, בעוד שהשווי לקרקע ליחידת דיור לאחר תוצאות המכרז טיפס ל־300 אלף שקל. המשמעות היא זינוק של למעלה מ־15 אחוז. השווי הממוצע ליחידת דיור בבאר־שבע, נכון להיום, עומד על 1.46 מיליון שקל, בעוד שהשווי הנגזר מתוצאות המכרז, כך על פי ניתוח מחקרו של שמאי המקרקעין שמוליק כהן, מזנק ל־1.7 מיליון שקל, פער של 240 אלף שקל, כלומר עלייה בשיעור של 16 אחוז.
לדברי יורם אביסרור, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת 'אביסרור משה ובניו', "כחברה שבונה ומשווקת כיום מספר פרויקטים במקביל בבאר־שבע, אנו מזהים ביקושים גבוהים מאד ליחידות דיור בעיר, ולכן אין זה פלא שיזמים מתחרים על כל מכרז ועל כל פיסת קרקע שרשות מקרקעי ישראל משווקת. כל עוד המדינה תמשיך ותשווק קרקעות למרבה במחיר, נראה את מחירי הקרקעות ממשיכים לעלות ואיתם גם מחירי הדירות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע