אבדה גדולה בנגב: הלילה (בין שלישי לרביעי) הלך לעולמו חבר הכנסת סעיד אלחרומי (רע"מ) לאחר שלקה בהתקף לב. אלחרומי היה בן 49 בלבד במותו. בשעות האחרונות לחייו הספיק לסיים פגישת עבודה עם שר הרווחה, מאיר כהן, האחראי על ההתיישבות הבדואית בנגב, והיה אמור גם להיפגש עם שר השיכון, זאב אלקין, ובדרכו לבאר-שבע. הוא נפטר בבית החולים "סורוקה".
1 צפייה בגלריה
סעיד אלחרומי. הלך לעולמו בגיל 49
סעיד אלחרומי. הלך לעולמו בגיל 49
סעיד אלחרומי. הלך לעולמו בגיל 49
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בפוסט אחרון אמש בדף הפייסבוק הרשמי שלו, כתב ח"כ אלחרומי: "בדיוק סיימתי פגישת עבודה עם השר מאיר כהן, בהשתתפות מנכ"לית המשרד, סיגל מורן. קיימת הסכמה על תיקים חשובים ודחופים. אנו מקווים שהם ייכנסו לתוקף בקרוב".
קראו גם:
ח"כ אלחרומי, ששימש בשבועות האחרונים כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, תושב שגב שלום, עורר סערה ביום בו הורכבה ממשלת בנט-לפיד, כאשר סירב לתמוך בה בשל היעדר הסכמות בסוגיית הסדרת ההתיישבות הבדואי בנגב, בעיקר לגבי סוגיית הכפרים הבלתי מוכרים.
הוא כיהן בעבר כמנכ"ל התנועה האיסלמית וכראש מועצת שגב שלום. הוא כיהן כחבר כנסת כארבע שנים. אלחרומי, בעל תואר ראשון בפיזיקה, שימש בעבר כמורה לפיזיקה.
במסגרת פעילותו הפוליטית היה אלחרומי סגן יושב ראש הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ). בבחירות לכנסת העשרים הוא התמודד מטעם הרשימה המשותפת ובאוגוסט 2017 נכנס לכנסת במסגרת הסכם רוטציה עם התפטרותו של חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף.
לקראת בחירות ספטמבר 2019 לכנסת ה- 22, הוא נבחר לכנסת מטעם הרשימה המשותפת. בבחירות לכנסת ה- 23 הוא הוצב במקום השלישי ברשימת רע"מ ושובץ במקום ה- 11 ברשימה המשותפת ונבחר לכנסת לאחר שהרשימה זכתה ב- 15 מנדטים. לקראת הבחירות לכנסת הנוכחית התפלגה רע"מ מהרשימה המשותפת ואלחרומי הוצב במקום הרביעי ברשימתה ונכנס לכנסת.
"זו אבדה כבדה לכולנו", אמר הבוקר ל"מיינט באר שבע" עטייה אל עצאם, יו"ר המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים. "הוא היה הנציג שלנו בכנסת, נציג נאמן ואיש יקר. הוא היה אחד החלוצים בהגנה על זכויות הבדואים בנגב. מצאנו אותו בכל מקום במאבק של הבדואים על זכויותיהם, בעיקר בסוגיית הריסות הבתים בכפרים הלא מוכרים. רק לפני יומיים שוחחנו על נושא הריסות הבתים בכפרים הלא מוכרים. הוא לקח את הנושא הזה ללב והרגיש אחריות רבה לגבי זכויות הבדואים וזה כנראה מה שהכריע אותו. הוא עשה את עבודתו נאמנה למעננו ובמותו הוא השאיר אחריו חלל גדול".
יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר מועצת מרחבים, שי חג'ג', ספד לח"כ סעיד אלחרומי ואמר, כי "במותו של ח"כ סעיד אלחרומי איבדנו חבר ושותף לדרך בעשייה למען הנגב. בשמם של ראשי המועצות האזוריות אני משתתף בצער המשפחה וכל שבט מסעודין אלעזאזמה על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת. בתפקידו זה הוא סייע במאבק בוותמ"ל והתעקש שהצדדים יגיעו לפשרה והסכמה".
לעדכונים - חדשות באר שבע