במשך כמעט תשעה חודשים דאגו בני משפחת אלאטרש בכפר סעווה, מזרחית לחורה, לגורלו של בן המשפחה, רב סמל מתקדם מוחמד אלאטרש. בחודשיים הראשונים מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הוא הוגדר כנעדר, ורק בתחילת חודש דצמבר האחרון עודכנה משפחתו כי מוחמד חטוף והוא נמצא בעזה.
1 צפייה בגלריה
רס"מ מוחמד אלאטרש
רס"מ מוחמד אלאטרש
רס"מ מוחמד אלאטרש
(צילום: באדיבות המשפחה)

כל אותם חודשים מאז תחילת המלחמה ציפו בני משפחתו ומכריו של מוחמד לשובו לחיק משפחתו כשהוא בחיים, אך ביום שני השבוע התחלפה אותה ציפייה באבל כבד שנפל על משפחתו עם היוודע דבר נפילתו של מוחמד עוד בשביעי באוקטובר, וכי גופתו נחטפה לרצועת עזה.
מותו של רב סמל מתקדם מוחמד אלאטרש (39), שהיה גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נקבע לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.
מוחמד אלאטרש היה נשוי לשתי נשים והוא הניח אחריו 13 ילדים ו־22 אחים. במהלך החודשיים הראשונים מפרוץ המלחמה לא ידעו בני משפחתו מה עלה בגורלו של מוחמד, ורק בתחילת חודש דצמבר האחרון עודכנה משפחתו כי הוא חטוף ונמצא ברצועת עזה.
בימים אלה, לאחר בחינת ממצאים וקבלת מידע בעניינו, נקבע כי הוא נפל ביומה הראשון של המלחמה, וכי גופתו נחטפה לשטח רצועת עזה.
במהלך ביקורה של שרת החוץ של בלגיה באזור הדרום לפני כשלושה חודשים, היא נפגשה עם סאלם אלאטרש, אחיו של מוחמד, שאמר לה כי "למוחמד יש 13 ילדים ו־22 אחים שמחכים לו מאז אותה שבת שחורה בשביעי באוקטובר. אנחנו מבקשים שכולם יחזרו, קודם כל הבנות. צריך להפעיל לחץ לשחרר את כולם, אבל קודם כל את הבנות. מה שקורה להן שם, זה מזעזע".

קראו גם:

התקוות התנפצו


אבל כבד נפל השבוע על משפחתו הענפה של רס"מ מוחמד אלאטרש ועל כפר מגוריו עם היוודע דבר נפילתו בקרב ביומה הראשון של המלחמה, ועל כך שגופתו מוחזקת ברצועת עזה.
"מוחמד", סיפר ל"מיינט באר שבע והנגב" נימר אלאטרש, בן דודו, "היה איש מיוחד. הוא היה מנהיג המשפחה. הוא דאג לכולם, אדם אכפתי מאוד, שהיה הדמות המרכזית במשפחה. מוחמד אהב לעסוק בספורט ובעיקר ברכיבה על סוסים. בשיחה האחרונה שלי איתו, כשהוא הגיע לחופשה מהצבא שבוע לפני תחילת המלחמה, הוא סיפר לי שהוא חולם להקים בכפר שלנו חוות סוסים. החלום הזה, לצערנו, כבר לא יתגשם לעולם.
"נפל עלינו אסון. אנחנו לא מעכלים את האסון הזה. מאז השביעי באוקטובר הרגשנו את חסרונו, אבל כל הזמן קיווינו שהוא יחזור אלינו כשהוא בחיים. השבוע התנפצו כל התקוות הללו עם קבלת הבשורה הקשה. הכי כואב לנו שהוא השאיר אחריו 13 ילדים יתומים. הם היו כל כך מחוברים לאבא שלהם, ועכשיו הוא איננו וחסר מתמיד".