בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע השבוע את מישאל זוהר, ד"ר לרפואה, בעבירת אינוס בנסיבות מחמירות, לאחר שאנס סטודנטית שלמדה עימו, ולהגנתו טען כי היא מנסה להעליל עליו עלילת שווא.
1 צפייה בגלריה
חשד חמור באבן יהודה
חשד חמור באבן יהודה
חשד חמור באבן יהודה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז הדרום, זוהר והמתלוננת למדו יחד באוניברסיטה והיו בקשר ידידותי. במהלך שנת 2015 קבעו השניים להיפגש ולצאת לבלות.
לאחר שהמתלוננת אספה את זוהר, הוא ציין כי הוא עייף ולא רוצה לשתות אלכוהול. הם נסעו לבית הוריה של המתלוננת, שם שתו משקה אלכוהולי ושוחחו. בשלב מסוים ביקש זוהר מהמתלוננת להניח את כוס המשקה שבידה, משך אותה לכיוונו והחל לנשקה.
לאחר מכן, כך על פי הנטען בכתב האישום, הוא הרים אותה ולקח אותה לחדרה. למרות התנגדותה, הוא הפשיט אותה בכוח וביצע בה מעשה סדום.
לאחר שהמתלוננת הצליח להשתחרר מאחיזתו וניסתה להדוף אותו, ריתק זוהר את המתלוננת למיטה ואנס אותה, וזאת למרות תחינותיה שיחדל ממעשיו. לאחר האירוע דרשה המתלוננת מזוהר לעזוב את המקום, אך הוא דרש חיבוק כתנאי לעזיבתו. המתלוננת נאלצה לחבק אותו כדי שיסכים לעזוב.
במהלך המשפט טען זוהר כי היחסים היו בהסכמה, וכי מדובר בעלילת שווא. באמצעות בא כוחו הוא אישר את הקשר הידידותי שנרקם בינו לבין המתלוננת במסגרת לימודיהם המשותפים באוניברסיטה, וכן אישר את דבר הבילוי המשותף שהשניים תכננו ליום האירוע.
הוא גם הדגיש כי ההחלטה להגיע לביתה של המתלוננת היתה החלטה משותפת, וכי קיום יחסי המין ביניהם, לטענתו, בוצעו בהסכמה הדדית ומבלי שהמתלוננת ביקשה ממנו כי יחדל ממעשיו.

"מסר ברור"


גרסתה של המתלוננת היתה שונה מזו של הנאשם, תוך שהיא ציינה בעדותה כי "ניסיתי לפנות להיגיון שלו והסברתי לו שאני לא מעוניינת בשום אינטראקציה מינית איתו, בגלל שאנחנו לומדים יחד, בגלל שאנחנו מתראים כל יום ביחד, בגלל שאני ידעתי שזה יגרום לי להרגיש אי נעימות. כל הזמן אמרתי לו 'לא'. הסברתי לו למה אני לא רוצה. אמרתי לו שאנחנו לומדים ביחד, ואני לא רוצה. לא הייתי מוכנה בשום שלב שהוא יחדור לגוף שלי".
שופטי בית המשפט המחוזי בבאר־שבע, דניאל בן טולילה, טל לחיאני שהם ויואב עטר, נתנו אמון מלא בגרסתה של המתלוננת, ודחו את טענותיו של זוהר, תוך שהם קובעים כי הטענה לעלילת שווא לא רק שאינה נתמכת בראיה כלשהי, אלא מנוגדת לכל היגיון ושכל ישר, והרשיעו, כאמור, את מישאל זוהר בעבירות של אינוס בנסיבות מחמירות.

קראו גם:

עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, שניהלה את התיק, ציינה לאחר הרשעתו של הנאשם: "הרשעתו של מישאל זוהר משקפת את החשיבות הרבה שבית המשפט רואה בהגנה על נשים מפני פגיעה מינית. מדובר במקרה בו ניצל זוהר את האמון של המתלוננת ואנס אותה בכוח ובאלימות. אומץ ליבה של המתלוננת, כפי שמשתקף היטב בהכרעת הדין, שולח מסר ברור לכל אותן המתלוננות אשר אוזרות אומץ להתלונן גם בחלוף זמן ושינוי סטטוס בחיים. הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות להגן על קורבנות עבירות מין ולהביא לדין את מי שפוגע בהם".