מנכ"ל עיריית באר-שבע וחבר המועצה לשעבר, עו"ד בלפור קויתי, הלך לעולמו אתמול (שני) והוא בן 84. עם היוודע דבר לכתו רבים מחבריו וידידיו הגיעו לביתו לנחם את בני המשפחה וספדו לו ברשתות החברתיות.
גואל דרורי, אמן רב תחומי שהיה מעורב בהקמת קריית האמנות בבאר שבע בשנות השבעים ומקים הגלריה הראשונה לצילום בישראל כתב: "אבידה גדולה לעיר באר שבע ואבידה גדולה לעדה הבבלית, איש פעלים שנתן השראה לרבים, חבל על דבדין ולא משתכחין".
1 צפייה בגלריה
בלפור קויתי ז"ל
בלפור קויתי ז"ל
בלפור קויתי ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
לא מעט מתחנות חייו של בלפור שזורים בפרקים בהתפתחותה של בירת הנגב וטביעות הידיים שלו ניכרות כמעט בכל תחום: הקמת בית 'יד לבנים', סלילת המדרחוב, פיתוח השירותים הקהילתיים, עיצוב חיי התרבות ועוד. בלפור נמנה עם דור המייסדים של העיר ומראשי תנועת הליכוד בדרום, כיהן בתפקידים בכירים וכן עסק בתחומי עשייה התנדבותיים לקידום נושאים הקרובים לליבו, כגון סיוע לסטודנטים בלימודיהם. על פועלו רב השנים ותרומתו קיבל את אות יקיר העיר לשנת 2011.
את סיפורו העלה בלפור על הכתב בספר אוטוביוגרפי שיצא לאור בשנת 2015: "מבחריין עד באר-שבע, פרקי חיים בתהפוכות הזמן". שר החינוך לשעבר אהרון ידלין, כתב בהקדשה לספר: "בלפור היה בכל צמתי קבלת ההחלטות והפיתוח של העיר. הוא עבד ופעל עם מייסדי העיר ואבותיה, היה נוכח פעיל ברבות מן ההחלטות החשובות, היה יד ימינו של אליהו נאוי, ראש העיר המיתולוגי של באר-שבע, ומאוחר יותר עבד עם ראשי העיר האחרים".
הלווייתו של בלפור תתקיים היום (שלישי) בבית העלמין בבאר-שבע. הוא הותיר אחריו אישה, ויולט, שלושה ילדים אורנה, אוסנת ורפאל ונכדים.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב