בית המשפט ביטל באחרונה צו הרחקה נגד תושב הנגב מביתו לאחר שהתברר כי בקשתה של אשתו להרחיקו מהבית בטענה שהוא מאיים עליה ועלול לתקוף אותה מינית, היא למעשה עלילת שווא, לאחר שפתחה נגד בעלה תיק גירושין ברבנות.
2 צפייה בגלריה
בני זוג רבים - תמונת פייסבוק
בני זוג רבים - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

כאמור, לאחרונה הגישה האישה בקשה דחופה לבית המשפט להרחיק את בעלה מהבית בטענה שהוא מאיים עליה ועלול לתקוף אותה מינית. בבקשתה ציינה האישה כי "בעלי בולש אחריי, מאיים עליי ועל חברותיי, מטיל אימה בבית ליד הילדים ומזין אותם בשקרים. אני מרגישה מאוימת, מוטרדת. פולשים לי לפרטיות. רוצה שקט".

טענה שעלול לתקוף מינית


בתצהיר, אותו צירפה לבקשתה הדחופה, טענה האישה כי לפני ארבע שנים כלא אותה בעלה בבית המשפחה ולא איפשר לה לצאת. על פי הנטען בתצהיר, באותו היום חטף הבעל את הטלפון מידיה ולא איפשר לה לתקשר עם סביבתה. לטענתה, היא הגישה עקב אותו מקרה תלונה במשטרה ובעלה הורחק מהבית לתקופה קצרה.
לאחרונה, כך לטענת האישה, היא חשב שבעלה עלול לתקוף אותה מינית. לדבריה, הוא מאיים עליה, משפיל אותה מול הילדים ומעליל עליה עלילות ואף מאיים על חברותיה. לטענת האישה, ההטרדות מצד בעלה החלו לאחר שפתחה תיק גירושין ברבנות ומאז היא מרגישה חוסר אונים.
"אני לא יכולה ולא מסוגלת להיות איתו תחת קורת גג, מפחדת מהתפרצות פיזית. הוא צועק ומספר שקרים בנוכחות הילד המשותף שלנו ואני חסרת אונים ולא יכולה יותר להתמודד עם הדבר הזה. מבקשת להיות מוגנת ולהרחיק אותו ממני. בבקשה תעזרו לי".
במסגרת בקשתה ביקשה האישה מבית המשפט להרחיק את בעלה למרחק של 1,000 מטר מביתם המשותף באחד מיישובי הנגב, ולמנוע את הטרדתה בכל דרך ומקום.
עקב דחיפות הבקשה הוציא בית המשפט צו הרחקה מידי במעמד צד אחד למספר ימים. הצו אסר על הבעל להגיע לקרבת ביתו ולקרבת אשתו עד למועד הדיון בצו ההרחקה בנוכחות שני הצדדים בבית המשפט לענייני משפחה.

מה נחשף בווטסאפ?


עוד בטרם נערך הדיון בצו ההרחקה הגיש הבעל את תגובתו לבקשה של אשתו וטען באמצעות באת כוחו, עו"ד עינבר לב, כי כל האשמותיה של האישה מצוצות מן האצבע ושהיא זו שמעלילה עליו עלילות שווא וכי על פי חוק אין להרחיקו מביתו שלו.
בתגובתו טען הבעל, כי הסיבה להגשת הבקשה מצד אשתו היא רצונה להשיג 'שקט' על מנת שתוכל לנהל את הליכי הגירושין נגד בעלה ללא הפרעה, הליכים שלטענת הבעל נפתחו תוך כדי שהוא ואשתו מצויים בהליך גישור ועוד בטרם חלף מניין הימים לסגירת תיק יישוב סכסוך ביניהם.
הבעל הכחיש לאורך כל עדותו כי איים על אשתו. באת כוחו, עו"ד עינבר לב, הגישה לבית המשפט את תמליל השיחות שנערכו בין בני הזוג ובו גם תכתובות ווטסאפ. התמליל חשף שהשיחות בין בני הזוג אמנם לא התנהלו ברוח טובה, אך הן לא כללו איומים על פי הגדרות החוק למניעת אלימות במשפחה.

2 צפייה בגלריה
ווטסאפ - תמונת פייסבוק
ווטסאפ - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

בדיון עצמו התקשתה האישה לאושש את טענותיה כלפי בעלה והשופט מרדכי (מוטי) לוי לא קיבל את טענותיה. "בדיון", ציין השופט, "לא הובאה ראיה לכך שהמשיב אכן איים על המבקשת או מי מחברותיה".
בסיום הדיון קבע השופט בהחלטתו, כי יש לדחות את בקשת האישה לצו הרחקה וכי הבעל יכול לשוב ולהתגורר בבית המשפחה. "בשים לב לאמור לעיל", קבע השופט בהחלטתו, "ומשלא הונחה תשתית לטענות המבקשת למיוחס למשיב, ובשים לב להלכות בעניין זה, נחה דעתי שיש להורות על ביטול הצו שניתן במעמד צד אחד".

קראו גם:

בעקבות החלטת בית המשפט ציינה עו"ד לב כי "החלטת בית המשפט חשובה, משום שהיא חושפת כיצד נתפרות עלילות שווא נגד גברים נורמטיביים לחלוטין. חשוב לציין, כי לאותן נשים מעלילות כלל לא איכפת להרוס לבעליהן את החיים ולנתק אותם מילדיהם ומביתם. מדובר במעשים מכוערים ופליליים בדרגות החומרה הקשות ביותר".