מסכת של איומים וסחיטה "בתוך המשפחה" נחשפה לאחר שתושב חיפה (35) הואשם בגין סחיטה באיומים כלפי קרוב משפחתו בטענה שהוא עבד ב"אזור שלו" בנגב.

1 צפייה בגלריה
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
(צילום המחשה: shutterstock)

על פי כתב האישום, שהוגש בסוף השבוע האחרון לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על ידי עו"ד הדס עמר מפרקליטות מחוז דרום, עולה כי לפני מספר חודשים פנה קרוב המשפחה של הנאשם לבני משפחתו, ביניהם גם הנאשם עצמו, בבקשה לסיוע כלכלי לטובת טיפולים רפואיים לבתו.
במהלך השיחות ביניהם סיפר קרוב המשפחה, שמספק עובדים לקבלני משנה, כי הוא עובד בתחנת משטרה במסגרת עבודות בניה. הנאשם, כך נטען בכתב האישום, ביקש מקרוב משפחתו לסייע לו להתקבל לעבודה זו, אך קרוב המשפחה השיב לו כי אין ביכולתו למלא את בקשתו.
זמן קצר לאחר מכן התקשר הנאשם לקרוב משפחתו וביקש להיפגש עמו, אך קרוב המשפחה השיב כי הוא בעבודה ואינו יכול להיפגש. במהלך השיחה, כך על פי הנטען בכתב האישום, איים הנאשם על קרוב משפחתו ואמר לו, כי "אתה עובד באזור שלי, אתה לא יכול לבוא לאזור שלי ולעבוד סתם ככה. או שאתה משלם 200 שקל על כל פועל או שאתה יוצא מהעבודה".
כאשר קרוב המשפחה השיב שאין באפשרותו לעשות זאת, איים עליו הנאשם בנוסח, "אם אתה נכנס לדרום אני מזיין אותך, מזיין את אמא שלך. אם אתה גבר, בוא לדרום, תיכנס לבאר-שבע. אנחנו נתפוס אותך על הכביש ונהרוג אותך. אם אנחנו תופסים אותך בדרום באיזה אתר, אנחנו נהרוג אותך".
הנאשם נעצר לפני כחודש ימים והתיק בפרשה הזו נחקר על ידי תחנת משטרת ערד. בחקירתו הכחיש הנאשם כי סחט את קרוב משפחתו וטען כי קרוב המשפחה חייב כספים לאחרים וביקש ממנו להיות ערב להלוואות שלקח. לטענתו של הנאשם, לאחר שקרוב משפחתו לא שילם, הוא פנה אליו ואמר לו כי הוא לא יסייע לו הוא יתלונן נגדו במשטרה. הנאשם הודה בחקירתו, כי הוא הצטלם עם נשק של חברו שהוא חייל בצה"ל, אך סירב למסור את שמו.

קראו גם:

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של איומים וסחיטה באיומים ובנוסף לכך גם עבירות של נשיאת נשק וירי מנשק, לאחר שבמספר הזדמנויות הוא נשא נשק מסוג M16 וירה בו שלא כדין.