מזג האוויר מתחמם מאוד השבוע ואיתו גם הנחשים של הנגב, שמתעוררים מתרדמת החורף ומתחילים לצוץ במקומות מסתור בלתי צפויים.
1 צפייה בגלריה
נחש צפע מצוי
נחש צפע מצוי
נחש צפע מצוי
(צילום: לוכד נחשים - דוד דוד)

מרחבי הנגב הגדולים הם בין היתר כר פורה להימצאות נחשים, כך גם בבתים ובחצרות שם הם מסתתרים. ברשות הטבע והגנים מכירים את התופעה היטב ונותנים הנחיות בימים אלה כיצד למנוע מראש את הגעתם של נחשים לבית, כשהחום מעיק והטמפרטורות מטפסות מעלה.
על פי מומחי הרשות, נחשים ניזונים בעיקר ממכרסמים, ולכן כדי למנוע את הגעתם יש לנקוט בפעולות הבאות: לגזום צמחייה סבוכה, הרחקת עכברים וחולדות משטח החצר ולבצע איטום של צינורות פתוחים.
דוד דוד, לוכד נחשים מוסמך מטעם רשות הטבע והגנים, מסביר בשיחה ל'מיינט באר שבע והנגב': "אם הנחש קרוב אלינו במיוחד (מרחק של כמה סנטימטרים) חשוב להימנע מביצוע תנועות חדות.
"לרוב", אומר דוד, "הנחש יפחד מאיתנו יותר משאנחנו מפחדים ממנו. אם אנחנו במרחק של כמטר ממנו, לעשות צעד אחד אחורה ולא בתנועות חדות מדי. בדרך כלל, נחש לא יתקוף אלא אם יחוש מאוים. אם יש באיזור ילדים או בעלי חיים, חשוב להרחיק אותם מהר מהנחש, כי הם לא מספיק מחושבים על מנת להבין את הסכנה ולהתרחק בעצמם".

קראו גם:

בישראל ישנם כ-41 מיני נחשים, כאשר רובם אינם מסוכנים לאדם. רק תשעה מיני נחשים בישראל ארסיים, ביניהם פתן שחור, צפע ארץ ישראלי וצפע החרמון. יש לציין כי הנחש הינה חיית בר מוגנת. לרוב הנחשים מחפשים פינות במרתפים ובעליות גג בבתים, מתחת לסלעים ובין השיחים ובתוך מחילות וחורים.
אם נחש נכנס לביתכם או לחצר, פנו למוקד רשות הטבע והגנים בחיוג 3639* או למוקד העירוני והזמינו לוכד נחשים מורשה. זכרו: ניסיון ללכוד נחש או לפגוע בו עלול לגרום להכשה.