תקרית חריגה היום (ג') בין כתלי בית החולים "סורוקה" בבאר שבע, במהלכה בן משפחה של מטופלת בבית החולים איים על איש צוות מחוץ לחדר ניתוח.
1 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

על פי עדי ראייה במקום, נטען כי האיש הרים את חולצתו ואז ניצפה כי הוא נושא עליו נשק, אך הודגש כי הוא לא איים על מי מאנשי הצוות הרפואי במקום באמצעות כלי הנשק שברשותו.
החשוד במעשה, תושב באר-שבע עוכב לחקירה בידי שוטרי משטרת באר-שבע שהוזעקו למקום. הנשק שהיה ברשותו של האיש נתפס בידי המשטרה. בחקירתו הכחיש החשוד את המיוחס לו וכי איים על איש הצוות בשל מוצאו הערבי.
בסיום חקירתו שוחרר האיש בתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר, כי החקירה נמשכת.

קראו גם:

מבית החולים "סורוקה" נמסר בעקבות האירוע כי "בן משפחה של מטופלת איים על איש צוות בחדר ניתוח בשל מוצאו. הוגשה תלונה במשטרה והמעורב נעצר. הנהלת בית החולים מגנ ומוקיעה כל גילוי אלימות ומצפה מרשויות החוק למצות את ההליכים מול הפוגע".
סמאח דרוויש, מנהלת המרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה: "המרכז מזועזע ומגנה בחריפות את התקרית החמורה שהתרחשה בבית החולים סורוקה. זהו אירוע שחוצה קווים אדומים מוסריים ופוגע פגיעה חמורה בתחושת הביטחון הן של צוותים רפואיים והן של מטופלים. האירוע מעיד על הקצנה מסוכנת של גזענות בחברה הישראלית וחמור מכך,שההסתה הגזענית מחלחלת למקומות מסוכנים.
"אנו קוראים לרשויות להחמיר את אמצעי ההגנה בבתי החולים ולוודא שכל הפרת חוק או גילויי גזענות ייענו באכיפה נחושה, על מנת להבטיח את שלומם של כל המטופלים ואנשי הצוות, ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד".