חמש שנות מאסר בפועל גזר הבוקר (יום ד') בית המשפט המחוזי בבאר-שבע על הגננת רותי סאלם, 64, שניהלה את גן "רננים" בבאר-שבע והורשעה בחודש יוני אשתקד ב- 41 סעיפי התעללות ותקיפה של עשרות פעוטות שהיו בגן.
1 צפייה בגלריה
הגננת רותי סאלם שהורשעה בהתעללות
הגננת רותי סאלם שהורשעה בהתעללות
הגננת רותי סאלם שהורשעה בהתעללות
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בית המשפט גם גזר על הגננת לפצות את הורי כל אחד מ- 16 פעוטים בגן, שנחשפו למעשיה, בסכום של 10,000 שקל ולפצות גם את הוריו של קטין נוסף בגן בסכום של 20,000 שקל. כמוכן, נגזר על הגננת מאסר על תנאי של תשעה חודשים למשך שלוש שנים מיום שחרורה.

"סובלים יום יום"


שני טואב, האם מהגן שפוצצה את הפרשה אמרה בעקבות גזר הדין: "4 שנים הגיעו היום לסיומן. כל דיון מטלטל וקשה לנו מאוד ואנחנו שמחות שהגיע הדיון האחרון והיום ניתן העונש שלה. הילדים שלנו ואנחנו סובלים יום יום מהמעשים שלה, מתמודדים עם ההשלכות שלהם ולצערנו את זה אף אחד לא יוכל להחזיר לנו. אנחנו במציאות יומיומית קשה מאוד אבל הידיעה שהיא במאי הקרוב נכנסת לכלא מקל עלינו כמובן.
יש לנו דרך ארוכה לשקם את הילדים שלנו, לשקם את המשפחות שלנו, כל הבית מתמודד עם מה שקרה לנו בגן אבל אין ספק שהיום נסגר המעגל ונוכל לנסות להתחיל להחלים ממה שהיא עשתה לנו".
כזכור, בשלהי חודש אוקטובר 2021 הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום נגד סאלם, לפיו היא נהגה במשך כשבע שנים, בהזדמנויות רבות, כ'שיטת חינוך' לטענתה, להשתמש באלימות פיזית כלפי הפעוטות בגן והתעללה בהם נפשית.
עוד נטען אז בכתב האישום, כי הגננת תקפה פעוטות בני עשרה חודשים עד שלוש שנים, דחפה אותם, הטיחה אותם בכוח וסטרה להם וגם השאירה אותם, בחלק מהמקרים ללא השגחה ראויה. לפני הגשת כתב האישום ולאור החשדות כלפי הגננת, קיבל אז בית המשפט את עמדת הפרקליטות והוציא באופן תקדימי צו הפסקה שיפוטי לסגירת הגן למשך שנה. כתב האישום ייחס אז לגננת 16 אישומים בגין עבירות של התעללות בקטין חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה ראויה.

קראו גם:

בסוף חודש יוני אשתקד נרשם פרק נוסף בפרשה הזו, כאשר בשלב הכרעת הדין הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר-שבע את הגננת ב-41 עבירות, בהן 32 עבירות של תקיפה סתם, חמש תקיפות של קטין חסר ישע, שתי עבירות של השארת ילד ללא השגחה ושתי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע.
"תפקידה של הגננת", ציין אז השופט יואל עדן בהכרעת הדין, "היה לדאוג לכבודו של כל אחד מהילדים. היא תקפה בשורת תקיפות אלימות במשך מספר שעות במשך אותו היום פעוטות, כאשר היא האחראית עליהם. מעשיה הם בגדר של התנהגות אגרסיבית ואלימה, שהובילה למכאוב של ממש בקטינים".
מטה המאבק למען הילדים הגיב לגזר הדין: "בית המשפט היום העביר מסר ברור כי כל מי שתפגע בילדים תישלח לשנים בכלא ואין ספק שהחמרת הענישה חלה כאן. חשוב לזכור כי הילדים שלנו גם היום נמצאים במערכת פרוצה, כשהמצלמות משמשות ככלי ראיתי ולא מניעתי וחייבים לשנות זאת. חייבים לעצור את ההתעללות כשהיא מתחילה ולא להוכיח אותה כשהמתעללת נתפסת ועל כך לא נוותר, אנחנו נמשיך לפעול לשינוי חוק המצלמות כי הילדים עדיין מופקרים".