שמונה חודשים לאחר הרשעתו ברצח אשתו אסתר אהרונוביץ', גזר הבוקר (יום ג') בית המשפט המחוזי בבאר-שבע מאסר עולם לתקופה בלתי קצובה על ד"ר גיורא פראף פרי (72). בית המשפט גם הטיל על ד"ר פרי לשלם פיצויים בגובה של 258 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
ד"ר גיורא פרי בבית המשפט
ד"ר גיורא פרי בבית המשפט
ד"ר גיורא פרי בבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)

בגזר הדין קבעו הבוקר שופטי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, סגן הנשיאה אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק, כי "בקביעת מתחם העונש יש לקבוע מתחם בן 27 שנות מאסר ועד מאסר עולם. יש מקרים בהם עיקרו של המתחם מצוי בתחום הבלתי קצוב בצד העליון של המתחם, שכן יש מקרים בהם נכון להטיל עונש מאסר עולם דווקא, כדי להגשים ביתר שאת את עקרון ההלימה ולא להקל מכך, אלא בנסיבות אישיות מקלות מיוחדות".
השופט אלון אינפלד, אשר כתב את גזר הדין, הציע לקבל את עמדת הפרקליטות ולקבוע כי "בשים לב שמדובר ברצח מכוון, בהחלטה של גבר להמית את אשתו על רקע מהלכי פרידה ובאמצעות ירי מנשק חם שהוחזק ברישיון, עיקר המתחם בפרשתנו הוא בתוך עונש מאסר עולם".
עמיתיו של השופט אינפלד, השופטים אריאל ואגו ואריאל חזק הסכימו לחוות דעתו וגזרו, כאמור על ד"ר פרי מאסר עולם לתקופה בלתי קצובה ותשלום פיצויים לילדיה של אסתר אהרונוביץ' ז"ל בסכום כולל של 258 אלף שקל. בית המשפט החליט כי סכום הפיצויים ישולם בתוך 90 יום.

2 צפייה בגלריה
הבת מעיין עם אמה אסתר אהרונוביץ'
הבת מעיין עם אמה אסתר אהרונוביץ'
אסתר אהרונוביץ' ז"ל עם בתה מעיין
(צילום: פרטי)

הרצח שזיעזע את הנגב


בשלהי חודש יולי אשתקד הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר-שבע את ד"ר פרי (72) בעבירה של רצח בכוונה, למרות שבכתב האישום אותו הגישה הפרקליטות נגדו יוחסה לו עבירה של רצח בנסיבות מחמירות.
כזכור, ב-3 בנובמבר 2019, לאחר שנישואיהם עלו על שרטון והתגלע ביניהם סכסוך, בעת שהשניים היו בביתם במושב תלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול, נטל ד"ר פרי את אקדחו וירה חמישה כדורים לעבר אשתו. על פי הנטען בכתב האישום, שני כדורים כוונו לעבר ראשה של אסתר אהרונוביץ' ז"ל והכדור השלישי פגע בידה.
לאחר הירי נמלט ד"ר פרי במכוניתו מהבית והותיר את אשתו מתבוססת בדמה. שעות אחדות לאחר מכן הוא אותר במכוניתו באזור רמת הנגב לאחר שניסה לשים קץ לחייו והוא אושפז בבית החולים "סורוקה".
בהכרעת הדין קבע אז בית המשפט, כי "לא נמצאה סיבה שלא להסיק את המסקנה המתבקשת כי הנאשם רצח את המנוחה בכוונה. אין לדעת מה בדיוק קרה בחדר, מה בדיוק נאמר ומה עשו. לא מדובר בהוצאה 'קרה' להורג ואי אפשר לשלול את האפשרות שמדובר ברצח ספונטני".

קראו גם:

בית המשפט גם קבע אז בהכרעת הדין, כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח מעבר לספק סביר שהירי אותו ביצע ד"ר פרי לעבר אשתו המנוחה לא היה ספונטני עקב הוויכוח שהתגלע ביניהם.
עוד קבעו השופטים, כי לא נמצא נתון המלמד על תכנון הרצח מראש וכי חלק מהממצאים בזירת הרצח ואופן בריחתו מהבית לאחר האירוע מלמדים, לכאורה, על רצח ספונטני ולפיכך דחו אז השופטים את עבירת האישום כי הרצח בוצע בנסיבות מחמירות וד"ר פרי הורשע בעבירה של רצח בכוונה.