בדרך הקלה: היום (רביעי) התקיימה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ישיבת ההתנעה הראשונה להקמת הרכבת הקלה בבאר שבע. על פי התכנית, תחבר הרכבת הקלה בבירת הנגב בין מוקדי תעסוקה, מסחר ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקריית המודיעין העומדת להיבנות באתר ליקית, סמוך לעומר.

1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(המחשה: נת"ע)
קראו גם >>
פרויקט הרכבת הקלה בבאר-שבע יבוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל, שהחלה כבר בהליך התכנון של הפרויקט. נתיבי ישראל צפויה לסיים את התכנון הראשוני של הקו הראשון עד לסוף השנה. תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה יהיה באורך של כ-25 ק"מ והקמתו צפויה להסתיים בתוך כעשור.
על פי התכנית, הרכבת הקלה בבאר-שבע תחבר בין תחנות הרכבת בעיר (רכבת מרכז ותחנת הרכבת סמוך לאוניברסיטת בן גוריון), אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים "סורוקה", עיריית באר-שבע, קריית הממשלה, העיר העתיקה וקריית התקשוב. תוואי המסילה יכלול מקטע בינעירוני באורך של כעשר ק"מ לצד כביש 60, מבאר-שבע ועד לקריית המודיעין.
במסגרת התכנית, תהפוך תחנת הרכבת 'האוניברסיטה' למרכז תחבורתי משולב שיכלול את תחנת הרכבת, תחנת הרכבת הקלה, מסוף אוטובוסים, חניון לכלי רכב ושבילי אופניים. כמוכן יוקם חניון "חנה וסע" בתוואי הרכבת ומתחם תחזוקה ואחסון.
ממשרד התחבורה נמסר, כי תוואי הרכבת הקלה ישתלב עם פרויקטים תחבורתיים קיימים ועתידיים במטרופולין באר-שבע. בשנים הקרובות, כך נמסר, ייקבע סופית תוואי רשת הרכבות הקלות בהתאם לתכנית האסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר-שבע, המתגבשת בימים אלה. עוד ציינו במשרד התחבורה, כי תכנית הרכבת הקלה בבאר-שבע מצטרפת לשלושה מיזמי ענק המקודמים בימים אלה על ידי המשרד במטרופולין באר-שבע – קידום רכבת מהירה שתחבר את באר-שבע לרשת המסילות המהירות, קידום מסילות הדרום שישמשו לנוסעים ולמטענים ותכנית אב אסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר-שבע.
בתוך כך, הודיע ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ' בדף הפייסבוק שלו כי בימים אלה מקדמת עיריית באר-שבע תכנית אב לתחבורה במטרופולין באר-שבע, במסגרתה ישודרגו תשתיות תחבורה לצד פיתוח תשתיות חדשות וקידום התכנון לרכבת הקלה. "תחבורה ציבורית אמינה, זמינה וחדשנית", אמר דנילוביץ', "חשובה מאד לחיזוקה וביסוס של העיר באר-שבע כמרכז כלכלי וחברתי מוביל במדינת ישראל, המעניק איכות חיים לתושביו".
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב