מתחם "אורות" בשכונה ג' בבאר-שבע: יעבור הליכי שימור וישולבו בו פונקציות ציבוריות במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
מתחם "אורות" בשכונה ג' בבאר-שבע שהיווה את מוקד הבילוי והמסחר בשכונה בעבר, הוכרז כמתחם להתחדשות עירונית ומתבצעים בו הליכי תכנון לקידום התכנית. עיריית באר-שבע והמנהלת להתחדשות עירונית מקדמים את התכנית ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
1 צפייה בגלריה
(קולנוע אורות, שכונה ג' באר שבע. צילום: הרצל יוסף)
ועדת הכספים אישרה לאחרונה מענק נוסף של הרשות הממשלתית בסך כ-22 אלף שקלים ובסך הכל התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) לתכנון עומד על כ 2.2 מיליון שקלים. במסגרת התכנית, מבנה קולנוע "אורות" ההיסטורי, שלו חלק בחוויות של תושבים רבים בעיר, יעבור הליכי שימור וישולבו בו פונקציות ציבוריות לרווחת התושבים.
המרכז המסחרי ומבני המגורים הישנים מסביבו של מבנה הקולנוע לשעבר ייבנו מחדש תוך דגש על איכות תכנונית גבוהה, שדרוג מערך הרחובות ושילוב של מסחר ומוסדות בקומות הקרקע. הבינוי המוצע במסגרת התכנית מבוסס על עבודה מקצועית ומעמיקה של חברי צוות התכנון ועל תהליך חברתי משמעותי עם תושבי המתחם ובעלי הנכסים, ומציע בינוי המותאם בצורה מיטבית וצרכי העיר והשכונה המתחדשת.
קראו גם:
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' מאמין שבשנים הקרובות יקודם מימוש המתחם בצורה הדרגתית "ויהווה מוקד עירוני חי ותוסס בלב שכונה ג' ואבן דרך משמעותית בהתחדשותה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב