חשיפה: המתווך המסתורי שהניע את המהלך לסולחה שטלטלה את עולם הפשע בישראל, הוא א.א., ששמו המלא שמור במערכת. מדובר בעבריין מוכר מאוד ממרכז הארץ, אשר חיבר את שני הצדדים לאירוע המכונן. איך הוא עשה את זה?


הסוד היה עבודת שכנוע מדוקדקת שפנתה להיגיון של שני חבריו. "זו בדיוק נקודת הזמן לעצור הכל", פנה א.א. לעבריינים עמוס לביא ואייל נגר והסביר להם בסבלנות שיש לשניהם הרבה מה להפסיד.
האינטרס שלהם, לדבריו, הוא ליהנות מהכסף הגדול שהם עשו, ולהמשיך להכפיל ולשלש את ההכנסות שלהם - וזה לא יקרה אם ימשיכו להתבוסס בהתחמשות ובהוצאות כספים על מלחמות.
והיה גם נימוק עם ניחוח גזעני קל, אבל אפקטיבי. "מדובר בעבריינים שבשורות שלהם לא תמצאו עבריינים מהמגזר הערבי. ועצם העובדה שעבריינים בדואים וערבים מנסים להיות הצד שמרוויח מסכסוך בין שני עבריינים יהודים, לא בא למתווך טוב והוא הסביר להם את זה", מפרט גורם עברייני.
הבדואים לא היו הצד היחיד שהופתע בסיפור הזה. גם העבריין שלום דומרני שמע על כך כשהיה בחו"ל, והגיב בהפתעה מוחלטת. האם הסולחה טובה או רעה לדומרני? רק הוא יחליט איך להגיב על כך, מן הסתם.

מתווך על הכוונת

המתווך א.א. הוא דמות מוכרת בעולם הפשע בישראל, בעיקר מתחום הצ'יינג'ים והלוואות. בעבר נעשו נסיונות לחסל אותו והוא נעצר לא פעם על עבירות של איומים ומעורבות בחיסולים של עבריינים שמסוכסכים איתו.
"כל הממורמרים מחפשי הכבוד שמוריד אנשים לקבר, צריכים להיות מרוצים שהם יכולים עכשיו להמשיך בעיסוקים שלהם בלי לפחד שמישהו מהארגון השני מחפש אותם. וגם ככה הם לא יכולים לעשות כלום. כי בלי מי שיממן אותם להתפרע, אין להם מה לעשות", אומר בסיפוק גורם המעורב בסכסוך.

3 צפייה בגלריה
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
העבריינים עמוס לביא ואייל נגר
(צילום: מתוך סרטון הסולחה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אבל יש גם מי שהסולחה הזאת נראית לו כמו "מכירת חיסול", תרתי משמע. חיסול הכבוד של העבריין בני שלמה שחוסל ועל כך לא באה נקמה (נגר היה יד ימינו ולביא היה אויבו), ומתן אור ירוק לחיסול כל מי שינסה לסכסך ולסדוק את האיחוד בין השניים.

הקונספירציה על רצח שלמה


נגר ולביא הם חברי ילדות שהיו מתארחים אחד אצל השני בבתים. הם גדלו בעולם הפשע אחד ליד השני, עקב בצד אגודל בעיר רחובות. נגר אומנם מתגורר כעת באשדוד לאחר שגלה מרחובות וחבר לשלמה שחוסל, אבל הוא גדל בשכונת גבירול ברחובות, שם עדיין מתגוררת משפחתו. לביא, חבר הילדות שלו מרחובות, הוא משכונת קריית משה בה הוא עדיין מתגורר.
ובסופו של דבר, לשניהם היה הרבה מה להפסיד. "שניהם צעירים עדיין ובנו להם בית ומשפחה, ואחרי שהם ראו איך פירקו את בני שהיה אכזרי והיה שומר על עצמו ומאובטח ברמה גבוהה ובכל זאת חוסל, הם הבינו שמה שבטוח, זה שכלום לא בטוח", מסביר גורם מקורב שהיה בארוע הסולחה בין השניים.

3 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
בני שלמה
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

מצד שני, בעולם העברייני יש גם מי שהעלו סברה אחרת, קונספירטיבית משהו - אבל הכל אפשרי. "נגר ולביא הם עבריינים מתוחכמים. הם לא הגיעו למעמד הזה כי הם איזה מתלהבים", אומר גורם בעולם הפשע ומעלה את התזה הבאה: "יש מצב שהם גם עשו יד אחת לחסל את בני, שהיה רע לא רק לאויבים שלו, אלא גם למקורבים אליו.
"בהחלט ייתכן שהחיסול של בני היה 'כיפה אדומה' ושהם עומדים מאחורי זה. ועכשיו, כשהשטח נקי מבני, הם יכולים לחזור להיות קרובים, כמו שהיו בעבר".
פורסם לראשונה: 08:39, 13.02.23