הסרטון שבו נראים שני העבריינים הגדולים, עמוס לביא מרחובות ואייל נגר מאשדוד, חוגגים יחד, מרעיד את עולם הפשע הישראלי. השניים שנחשבו לאויבים המרים ביותר בקרב ארגוני הפשיעה, עמדו סמוך זה לזה עם כיפות לבנות במסגרת סולחה שקיימו במסעדה במרכז הארץ.

אבל האם בכך יבוא הסוף למלחמות בין ארגוני הפשיעה בשפלה ובדרום? גורמים שמעורים בעולם התחתון מעריכים שהלהבות יפחתו, בטח כשנודע השבוע על סולחה נוספת, פחות מתוקשרת, בין האחים שון ודין קסנטיני לבין נועם ואבי כחלון, שעברו להתגורר בשנים האחרונות ביבנה.

חיבוקים ונשיקות


זה הזכיר סצנה מסדרת סרטי "הסנדק". הסולחה בין נגר ללביא התקיימה אמש (יום ב') במסעדת עבדאללה באזור התעשייה של אור יהודה. נגר ולביא ישבו זה לצד זה, חבושים כיפות לבנות, כשהרב עליו סוכם יושב ביניהם, ובסמוך אליהם שני ספרי תורה על השולחן. עשרות אנשים ניצבו סביבם, כעדים לאירוע.
ההתרגשות באוויר היתה גדולה מאוד, כשהקריאות "שמע ישראל" הדהדו ולא השאירו אף אחד מהנוכחים אדיש למה שקורה. נגר ולביא התחבקו, התנשקו והבטיחו שלא יפגעו יותר זה בזה.

2 צפייה בגלריה
הסולחה באור יהודה
הסולחה באור יהודה
הסולחה באור יהודה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים)

הסולחה הגיעה לאחר ניסיונות תיווך של מקורב לשניים, שהצליח להפגיש אותם. וזה ממש לא עניין של מה בכך. בשנים האחרונות שררה בין לביא לנגר יריבות קשה שכללה ניסיונות חיסול הדדיים, שנאה גדולה ודם רע שהבעירו את כל איזור הדרום והשפלה.
האירוע היה אמור להתקיים מלכתחילה באולם אירועים סמוך לצומת ביל"ו, לא הרחק מהיכן שצמחו שני העבריינים בעיר רחובות, אולם המשטרה התערבה ומנעה זאת. לבסוף אותר מיקום אחר באותה מסעדה באור יהודה.

ניסיונות התנקשות


נגר ולביא היו בצעירותם חברים בעיר רחובות, שם גדלו יחד, אולם בהמשך נגר חבר לבני שלמה, שנרצח לפני מספר חודשים, שגם הוא בתחילת דרכו התגורר ברחובות והחל בה את פעילותו העבריינית. נגר התחבר לשלמה והיה עבורו האיש מספר 2 בארגון הפשיעה, מה שיצר יריבות קשה נגד משפחת לביא.

2 צפייה בגלריה
אייל נגר ועמוס לביא
אייל נגר ועמוס לביא
אייל נגר ועמוס לביא
(צילומים: שאול גולן ופרטי)

קראו גם:

ההתלהטות בין הצדדים הגיעה בשנת 2015 כשנגר ניסה להתנקש בחייהם של האחים לביא - נטען שהוא הניח מטען חבלה ברכבם כדי לרצוח אותם. נגר נתפס, נשפט ונאסר למשך שלוש שנים. הוא השתחרר מהכלא, אולם היריבות שלו מול משפחת לביא לא פסקה.
ניסיונות החיסול ההדדיים נמשכו וכל צד טען שהשני אחראי להסלמה. בחודש מאי בשנה שעברה הוטמן מטען חבלה בחתונה של עמוס לביא, כשהטענה היתה שנגר אחראי לכך.