כבר יותר משנתיים שבעיריית באר־שבע מנסים למצוא מפעיל למסעדה שנמצאת במרכז הצעירים ("ערביקה" לשעבר) ללא הצלחה.
1 צפייה בגלריה
מתחם מרכז הצעירים. מי יחליף את ערביקה?
מתחם מרכז הצעירים. מי יחליף את ערביקה?
מתחם מרכז הצעירים. מי יחליף את ערביקה?
(צילום: הרצל יוסף)
למכרז שפורסם לראשונה בשנת 2019 נרשמה התעניינות מועטה של מציעים, וחלק מאלה שניגשו למכרז הגישו הצעות נמוכות מהתנאים שנקבעו.
קראו גם:
בעל עסק למזון בעיר העתיקה שהתעניין במכרז סיפר כי "הקריטריונים במכרז נוקשים. אני לא בעל רשת בתי אוכל ואין לי את הניסיון שהם דורשים. גם הסכומים שהם מבקשים לא ריאליים בהתחשב בעובדה שהמקום שומם והפעילות שם נמוכה מאז התפרצות מגפת הקורונה".
המכרז הפומבי שפרסמה העירייה לקבלת הצעות להפעלת מסעדה בחלק ממתחם מרכז הצעירים ברחוב הרצל, מציב מספר תנאים, כאשר רשאים להשתתף בו יחידים ותאגידים.
הדרישה היא כי המציע בעצמו או מי מבעליו או משותפיו יהיה בעל ניסיון של שלוש שנים רצופות לכל הפחות בניהול מסעדות, או לחילופין, שיהיה בעלים של רשת בתי אוכל שכוללת לפחות שני סניפים המנוהלים ומופעלים על ידי המציע שלא באמצעות זכיינים.
בעל עסק בעיר העתיקה: "כשהיא הייתה בשיא, 'ערביקה' נחשבה לשם דבר בכל הנגב ולא רק בבאר־שבע, וחבל לראות את המקום עומד שומם היום"
על פי המכרז, התנאי להפעלת המסעדה הוא שיהיו בה 50 מקומות ישיבה לפחות, לא כולל בר, ושתפעל במהלך כל שעות היום ובמרבית ימות השבוע.
מרכז הצעירים מקיים בכל ימות השנה פעילויות ואירועים בהם הופעות של אמנים רבים. בזמני השיא של "ערביקה" היה קשה למצוא במסעדה מקום, אולם אלה היו ימי טרום הקורונה. לאחר התפרצות המגפה גם נפח ההופעות במרכז הצעירים ירד באופן משמעותי, וכתוצאה מכך הצטמצם גם נפח הפעילויות במרכז והתנועה סביבו. השאלה המרכזית היא האם בתנאים הנוכחיים קיימת כדאיות כלכלית להפעיל במקום מסעדה.
בעירייה הגיעו למסקנה כי פרסום מכרזים נוספים לא יביא תועלת וספק רב אם יהיו מציעים, ולכן מועצת העירייה החליטה לאשר התקשרות בחוזה ללא מכרז להפעלת המסעדה, זאת בהתאם לתקנות העירייה, כאשר ההצעות שיוגשו ייבחנו, וזאת בתקווה שיימצא מפעיל ושהמקום יחזור להיות תוסס ופעיל כפי שהיה לפני משבר הקורונה.
"יש באזור כמה מסעדות", אומר בעל עסק בעיר העתיקה, "אבל כשהיא הייתה בשיא, 'ערביקה' נחשבה לשם דבר בכל הנגב ולא רק בבאר־שבע, וחבל לראות את המקום עומד שומם היום. עם זאת צריך להבין שכללי המשחק השתנו. אני לא חושב שהעירייה יכולה לצפות שתיפתח פה מסעדת־שף אקסקלוסיבית במקום שבו מסעדה אחרת הפסיקה את פעילותה".
לעדכונים - חדשות באר שבע
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet באר שבע והנגב >>> לחצו כאן