בית חולים שיקומי חדש וראשון מסוגו בדרום צפוי להיפתח בחודש הבא בשטח הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" הממוקם בתחום המועצה האזורית מרחבים ומופעל על ידי עמותת עדי.
1 צפייה בגלריה
בית החולים השיקומי. "ישפר את איכות הטיפולים"
בית החולים השיקומי. "ישפר את איכות הטיפולים"
בית החולים השיקומי. "ישפר את איכות הטיפולים"
(צילום: "עדי נגב נחלת ערן")
בית החולים החדש צפוי לשלש את מספר מיטות האשפוז בתחום השיקום באזור הדרום ולהקל על העומס גם ברמה הארצית. פתיחתו תשפר מאוד את השירותים הרפואיים הניתנים בדרום בתחום השיקום ולקצר את זמני ההמתנה הארוכים לטיפולים ולמיטות אשפוז שיקומיות.
בשלב הראשון יכלול בית החולים החדש שתי מחלקות, מכון פיזיותרפיה, מכון ריפוי בעיסוק ומרכז מחקר והוראה בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון.
כמו כן יהיו שיתופי פעולה אקדמיים ומחקריים עם מכון ויצמן למדע, בית חולים שיבא ואוניברסיטת ג'ון הופקינס בבולטימור, ארה"ב. בהמשך ייפתחו בבית החולים מחלקה שלישית, מרכז ספורט, מתחם למטופלי חוץ ומרכז כנסים ומחקר. בכל מחלקה יהיו 36 מיטות.
"חניכתו של בית החולים השיקומי הראשון בדרום והשלישי בישראל בסך הכל תהיה בשורה חדשה ועצומה לתושבי הנגב", אומר מנהל בית החולים השיקומי, ד"ר צאקי זיו נר. "הוא יאפשר לפתוח מחלקות עם תת התמחות חדשות של שיקום נוירולוגי ושיקום אורתופדי, אלה יתרמו להתמקצעות ופיתוח צוותים אשר יעמדו בחוד החנית להענקת טיפול מיומן".
בית החולים המסונף לאוניברסיטת בן גוריון ומקיים שיתוף פעולה מחקרי עם מכון וייצמן, ישלב מחקר והוראה אשר מתורגמים מיידית לשיפר הטיפול במשוקמים. בין מתקני בית החולים החדש יכללו כאלה אשר יציעו טכנולוגיות מתקדמות וטיפולים ייחודיים המרחיבים את קשת הטיפולים שניתן להציע לתושבי הנגב הזקוקים לשיקום רב מקצועי וכוללני".
קראו עוד>>>
בית החולים החדש שאת הקמתו אישרה ממשלת ישראל כבר בספטמבר 2014, יאפשר גם להגדיל את כמות הטיפולים הניתנת בבית החולים השיקומי היומי הפועל בכפר ומעניק מדי שנה כ־20,000 טיפולי חוץ למטופלים מכל אזור הנגב.

דרושים מטפלים

נוסף על הגדלת מספר מיטות האשפוז, צפוי בית החולים השיקומי החדש להציע עשרות משרות לאנשי מקצוע מהתחומים הרלוונטיים לצד משרות כלליות.
בישראל יש מחסור גדול במטפלים שיקומיים, ומחסור זה בולט עוד יותר באזור הדרום. בין השאר יש מחסור בפיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק ומטפלים בתחום קלינאות תקשורת.
ב"עדי נגב" מקווים שפתיחת בית החולים תגרום לאנשי מקצוע איכותיים לעבוד במקום ולהעתיק את מקום מגוריהם לדרום. כמו כן מקווים שבית החולים החדש, לצד הפעולות הנעשות כדי לעודד צעירים ללמוד את המקצועות הנדרשים, יגרום לצעירים מהאזור ללמוד ולעסוק בתחום.
כך למשל, אישרה באחרונה המועצה להשכלה גבוהה לפתוח באוניברסיטת בן גוריון בית ספר ללימודי ריפוי בעיסוק כדי לעודד צעירים מאזור הדרום ללמוד את התחום ולהגדיל היצע המטפלים.
נוסף על אלה הוקמה שכונת סטודנטים חדשה בתוך שטח הכפר השיקומי בשיתוף קהילת הצעירים של תוצרת הארץ. הסטודנטים שעברו לגור בשכונה מקבלים מלגת לימודים ומגורים תמורת התנדבות ועבודה בכפר עם אנשים עם מוגבלויות. סטודנטים הלומדים את המקצועות הרלוונטיים יזכו גם לאפשרות לעבוד בבית החולים החדש.
"בית החולים השיקומי החדש הוא בשורה עצומה לתושבי הנגב", אומר מנכ"ל כפר "עדי נגב", אבי וורצמן. "זהו בית החולים הראשון שנבנה באזור אחרי שנים רבות. הוא ישפר במידה משמעותית מאוד את איכות הטיפולים והזמינות עבור התושבים.
"אנו מאמינים שפתיחתו תקדם מאוד את כל תחום רפואת השיקום ומקצועות הבריאות, ותגרום לאנשי רפואה מעולים ולמטפלים רבים במקצועות הבריאות להגיע לעבוד, ללמוד ולהשתלב וגם לגור בדרום ובנגב".
לעדכונים: חדשות באר שבע