היום (שלישי) בצהריים הכריזה מערכת הביטחון על השלמת המכשול סביב רצועת עזה. שר הביטחון גנץ קיים טקס הסרת לוט והפרויקט, שהוקם כדי להגן על תושבי הדרום ועוטף עזה, הוכרז כמבצעי.
3 צפייה בגלריה
65 ק"מ של מכשול - גזר הברזל
65 ק"מ של מכשול - גזר הברזל
65 ק"מ של מכשול - גזר הברזל
(צילון: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
המכשול כולל 5 מערכי הגנה משלימים: חומה תת-קרקעית פיזית וטכנולוגית; מכשול עילי הכולל גדר "שעון חול" בגובה של למעלה מ-6 מטרים ואמצעים נוספים; מכשול ימי הכולל אמצעים לניטור חדירות מהים ומערכת נשק שנשלטת מרחוק; מערך מכ"מים ומצלמות לאחיזת שטח; וחדרי לחימה ברמת הגדודים, החטיבות והאוגדה.
קראו גם:
אורכו של המכשול כ-65 ק"מ והקמתו נמשכה ברצף כ- 3.5 שנים. למעלה מ-1,200 פועלים עבדו בשיא בהקמת המכשול בעשרות נקודות במקביל ואף שישה מפעלי בטון הוקמו לצורך כך לאורך הגבול עם רצועת עזה. המכשול הוקם במשותף על ידי משרד הביטחון וצה"ל בהובלת מנהלת גבולות ותפר, פיקוד הדרום ואוגדת עזה, אגף ההנדסה והבינוי ומנהל הרכש במשרד הביטחון.
3 צפייה בגלריה
המכשול סביב הרצועה
המכשול סביב הרצועה
המכשול סביב הרצועה
(הדמייה: דובר צה"ל)
"המכשול, שהוא פרויקט טכנולוגי ויצירתי, ראשון במעלה, שולל מחמאס אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום", אמר שר הביטחון בני גנץ. "הקיר הזה, מעניק תחושת ביטחון אישי שתאפשר לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח. שגרת החיים פה, היא הניצחון שלנו, והיא האויב הגדול ביותר של ארגוני הטרור. נמשיך להיערך כדי לנטרל כל יכולת לפגוע באזרחי ישראל –בדגש על איום הרקטות שנמצא על הכוונת, מתוך שטח הרצועה".
הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: "המכשול הזה הוא חלק מ׳קיר הברזל׳ של תפיסת ההגנה שלנו, ביבשה, באוויר, בים ובכלל. הוא מייצג חשיבה מחוץ לקופסא ומבטא את סוג החשיבה שאנו מחוייבים אליה בצה״ל. המכשול משנה מציאות - מה שהיה לפניו לא יהיה עוד.
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

3 צפייה בגלריה
המכשול הימי
המכשול הימי
המכשול הימי
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב