פגישה מתוחה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לראשי הרשויות מהנגב שמתקיימת הבוקר (שני) באולם מועצת עיריית באר-שבע. ראשי הרשויות דורשים שינויי חקיקה והעברת תקציבים למאבק בפשיעה המשתוללת ופוגעת בביטחון האישי.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה ושרים בפגישה בנגב
ראש הממשלה ושרים בפגישה בנגב
ראש הממשלה ושרים בפגישה היום בנגב
(צילום: פרטי)
למפגש שסגור לעיתונאים הוזמנו ראשי הרשויות של באר-שבע, להבים, דימונה, רמת נגב, עומר, בני שמעון, ערד, כסייפה, נווה מדבר, תל שבע, אל קסום, מיתר וערערה בנגב. קודם לפגישה עם ראש הממשלה, איים ראש עיריית דימונה בני ביטון, כי אם דרישות ראשי הרשויות לא ייענו "נחסום את הנגב".
ראש הממשלה התחייב להעביר תקציבים מהמשרד לביטחון הפנים לטיפול בפשיעה והאלימות בנגב ולהחזרת הביטחון האישי. "ראשי הרשויות מדברים מדם ליבם", אמר ראש מועצה מהדרום שמשתתף בפגישה. מלבד העברת תקציבים ושינוי חקיקה להחמרה נגד עבריינים, דובר גם על הקמת שיטור עירוני במספר רשויות באזור, כדי שיסייעו במאבק של המשטרה וכוחות הביטחון נגד האלימות והבריונות".
"יש התחייבות לפעול בכל המישורים", אמר ראש מועצת להבים יוסי ניסן והציג לראש הממשלה עצומה של עשרות ראשי רשויות לשינוי חקיקה והחמרת ענישה נגד עבריינים.
"האווירה עניינית, ראש הממשלה והשרים הגיעו נחושים להציג פתרונות קונקרטיים. בנוסף היה שיח על פעולות ארוכות טווח כגון השקעה בחינוך ובתשתיות שיוציאו משפחות ממעגל הפשע", שיתף ראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו.
4 צפייה בגלריה
פיזור המהומות בשגב שלום
פיזור המהומות בשגב שלום
פיזור מהומות בשגב שלום
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
קראו גם:
ראשי רשויות ששוחחו הבוקר עם מיינט באר שבע והנגב הודיעו כי ידרשו מראש הממשלה לטפל בבעיית הפשיעה מהשורש ולא בטיפול נקודתי. ראש מועצת להבים יוסי ניסן אמר: "אנחנו נעביר מסר כי הנגב במצב חירום וכי חייבים לטפל בבכיה ממספר היבטים, כולל חוקיים ותקציביים. צריך לטפל בשורש הבעיה".
4 צפייה בגלריה
יוסי ניסן
יוסי ניסן
"נעביר מסר שהנגב במצב חירום". יוסי ניסן
(צילום: הרצל יוסף)
"הפשיעה בנגב שיודעת עליות ומורדות משפיעה על האוכלוסייה באזור מכל האספקטים: חברתיים, כלכליים ובעיקר פגיעה בביטחון האישי וזה חייב להשתנות", אמרו ראשי רשויות נוספים לפני הפגישה עם ראש הממשלה. עוד הוסיפו כי הקמת פרויקטים כגון קריית המודיעין, הקמת בית חולים חדש ומיזמים אחרים, אין להם משמעות כאשר הביטחון של התושבים מעורער.
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר בדיון: "הטרור האזרחי הוא האיום האסטרטגי לקיומנו. הגיע הזמן להחליט ולבצע: להחזיר את המשילות מיד, בכל הכוח ובלי פשרות (אכיפה, הרתעה וענישה); להתחיל בהסדרת ההתיישבות הבדואית; לצאת לדרך עם תוכנית כלכלית-חברתית לנגב: תעסוקה, חינוך, תשתיות תחבורה, בריאות -בהשקעה של עשרות מיליארדים ולהפוך אותו לאיזור הביקוש הבא של ישראל.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה והשרים בפגישה היום
ראש הממשלה והשרים בפגישה היום
ראש הממשלה והשרים בפגישה היום
(צילום: דוברות עיריית באר שבע)
שי חג׳ג׳' יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, אמר בדיון, כי המאבק להחזרת המשילות בדרום מחייב התגייסות רחבה של כל גורמי הממשלה. ״יש להביא פתרון כולל ואין די בהגברת הכוחות בשטח״, אמר חג׳ג׳. ״יש להקים ועדה בין משרדית, עם מנכ״לי המשרדים, בשיתוף הרשויות המקומיות, המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר, משרד הפנים, המשפטים והחינוך, כדי להכין תוכנית לאומית למאבק בפשיעה״. לדברי חג׳ג׳ תוכנית כזו דורשת משאבים רבים והדגיש כי אין להסתפק רק בהגדלת כוחות השיטור והאכיפה.
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון: ״נראה שהממשלה הזו מבינה את צו השעה והצורך להתמודד עם הפשיעה. אני מקווה שתקציב המדינה אכן יביא תגבור כוחות המשטרה, אבל לא די בכך. יש צורך לחזק את ההתיישבות היהודית, לטפל בחינוך בתעסוקה ופיתוח כלכלי. המבחן יהיה במימוש ובביצוע לאורך זמן״.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב