הלחץ נשא פרי: חברת תרבות הפנאי "כיוונים" תפעיל צהרונים גם לתלמידי כיתות ג' ו־ד' בבאר שבע החל מתחילת הלימודים בחודש ספטמבר.
1 צפייה בגלריה
ילדים בדרכם מהצהרון הביתה
ילדים בדרכם מהצהרון הביתה
ילדים בדרכם מהצהרון הביתה
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)

עד עתה פעלו צהרונים עבור ילדי כיתות א' ו־ב'. היוזמה להקים צהרונים גם לתלמידי כיתות ג' ו־ד' היא של ההורים רוית סלוני וסיון בן אור, שסחפו אחריהן מאות הורים שדרשו לפתוח צהרונים גם לתלמידי ג' ו־ד'.
היעדר צהרונים לילדים בכיתות אלו היא בעיה מוכרת החוזרת על עצמה מדי שנה, ומאלצת הורים עובדים להתמודד עם אתגר לא פשוט. בחודש מרץ בשנה שעברה, לפני הבחירות המוניציפליות, פרסמנו את דרישת ההורים לפתיחת צהרונים לכיתות ג'־ד' כדי לספק פתרון לזוגות עובדים שאין להם סידור לילדיהם אחרי הלימודים בבית הספר.
ליוזמה הצטרף טימור מיכאלי מרשימת "חוזה חדש לבאר־שבעים" שהתמודדה למועצה, והצליחה להשיג שני מושבים. מיכאלי תמך, ואף צירף את היוזמה למצע רשימתו.
בעקבות ההחלטה לפתוח את הצהרונים לכיתות ג'־ד', אמר השבוע מיכאלי שקידם את היוזמה: "כל הקרדיט הוא להורים, ובמיוחד לסיון ורוית שהובילו את המאבק. אני שמח שההורים הצליחו לקדם שינוי, וביחד עם העירייה אנחנו נותנים מענה לאלפי תלמידי כיתות ג'־ד' בכל שנה. תפקידה של כל עירייה בתחום החינוך הוא לא רק לדאוג להישגים כמותיים, אלא גם לאיכות החינוך והמענה לצרכים משתנים, ואני שמח שבעיריית באר־שבע פועלים לאור ערכים אלו".
יש לציין כי עלות הצהרון לילדים בכיתות ג'־ד' היא 980 שקל לכל ילד, עלות שבעיני הורים רבים נתפסת כגבוהה. יחד עם זאת, ציינו בחברת "כיוונים" ובעירייה כי המחיר יפחת, והדבר תלוי במספר הנרשמים.

קראו גם:

רוית סלוני, אחת מההורים שיזמו את הנושא, הביעה סיפוק מההחלטה ואמרה לנו: "קודם כל אני שמחה שזה קרה, זה מהלך נהדר מבחינתנו. השלב הבא הוא לעבוד על הסבסוד, מדובר בעלות שהרבה הורים לא יעמדו בה".