סופה של אגדה: שלום אביטן, שחקן העבר ואחד מסמליה של העיר באר שבע וקבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, הלך היום (ו') לעולמו בגיל 73.
2 צפייה בגלריה
שלום אביטן
שלום אביטן
שלום אביטן
(צילום: פייסבוק, שימוש לפי סעיף 21א' לחוק זכויות יוצרים)

שלום אביטן, מגדולי החלוצים של הפועל באר-שבע, החל את דרכו אצל היריבה העירונית בית"ר באר-שבע. הוא שיחק במדי נבחרת ישראל בשני משחקים נגד נבחרתה האולימפית של הולנד ובמשחק השני מול רומניה. בשנת 1976 הוביל את הפועל באר-שבע לתואר האליפות.
אביטן עבד תקופה מסוימת בעיריית באר-שבע כחלק מנסיונו בתחום הספורט. לפני שנתיים, בינואר 2022, גילה אביטן כי תפקוד הכליות שלו נמוך והוא זקוק להשתלת כליות בדחיפות: "אני מחכה להשתלת כליות שתציל את החיים שלי", סיפר. גם בני משפחתו ששמרו תחילה בסוד שאביטן סובל מתפקוד נמוך של הכליות, יצאו בקריאה לסייע לו. אביטן ובני משפחתו שמרו על אופטימיות שהוא יחלים ויחזור לתפקד, אולם מצבו הלך והחמיר - עד למותו.

כבש מעל 100 שערים


אביטן היה החלוץ האגדי של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, ושיחק בשורותיה בשנות ה-70 וה-80. מעבר לכך, הפך לא רק לסמל ספורטיבי ענק אלא גם לסמלה של העיר במשך שנים רבות.
במועדון הכדורגל הפועל באר שבע הספידו הבוקר: "מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים, שלום אביטן, הלך לעולמו. שלום שיחק לראשונה בקבוצה בעונת 1972/1973. הוא חזר לקדנציה שנייה בעונת 1975/1976 ותרם לזכייה באליפות השנייה בתולדות המועדון. עד לסיום הקריירה, שלום ערך במדי המועדון 251 הופעות (מקום חמישי בתולדות המועדון) וכבש מעל ל-100 שערים בכל המסגרות, שמציבים אותו בפסגת טבלת מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים.
"אנו מחזקים בשעה זו את שרון אביטן, בנו ושחקן העבר של המועדון ומנהלה המקצועי לשעבר של מחלקת הנוער, ואת כלל משפחת אביטן. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

2 צפייה בגלריה
שלום אביטן בשיאו
שלום אביטן בשיאו
שלום אביטן בשיאו
(צילום: פייסבוק, שימוש לפי סעיף 21א' לחוק זכויות יוצרים)

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' הספיד אותו הבוקר וכתב: "יום עצוב! שלום אביטן מגדולי חלוצי הפועל באר שבע (מלך השערים שלה בכל הזמנים) ומדינת ישראל, נפטר הבוקר. הוא וחבריו מקבוצת הפועל באר שבע, הביאו כבוד רב וגאווה לעיר כאשר זכו באליפויות המדינה באמצע שנות השבעים.

קראו גם:

"שלום היה דמות צבעונית מיוחדת והוא יחסר מאוד לנוף הבאר שבעי ולכדורגל הישראלי. תנחומינו מעומק הלב, לרעיה המסורה גילה, לילדיו ולנכדיו שעטפו אותו באהבה עד לרגעיו האחרונים. העיר באר שבע מרכינה ראש. יהי זכרו ברוך!"