כשחברי מועדון "עמך" בסניף באר שבע - מועדון חברתי טיפולי לניצולי שואה, שמעו על בואם של עשרות ילדות וילדים, פליטים מהמלחמה באוקראינה, הם החליטו לתת את תרומתם הסמלית וסרגו כ-20 בובות, אותן חילקו לילדים שהגיעו לפגוש אותם השבוע. מראה הילדים המפוחדים, הציף אצל ניצולי השואה זיכרונות מימי המלחמה ההיא, ימים בהם הם עצמם היו פליטים חסרי כל בארצות זרות. המפגש המיוחד לא הותיר עין יבשה.
2 צפייה בגלריה
עם הבובה החדשה
עם הבובה החדשה
אווה קראוס עם אחת הילדות והבובה החדשה
(צילום: "עמך")
עשרות ילדים וילדות, בגילים 12-4, פליטים מהמלחמה באוקראינה, נקלטו במהלך השבוע האחרון ב"בית יציב" בבאר שבע. למשמע החדשות, כאמור, החליטו חברות וחברי חוג הסריגה של המועדון, בהנחיית אווה קראוס, לסרוג בובות לילדים. "זה היה מרגש לפגוש את הילדים", מספרת אווה קראוס, בת דור שני לניצולי שואה. "רבים מניצולי השואה שחיים כיום היו ילדים בזמן המלחמה וחלקם אף נותרו יתומים בסוף המלחמה. כשנמלטו מהנאצים הם הותירו את כל רכושם מאחור, לקחו רק מה שחיוני, ופעמים רבות כל מה שילד קטן רוצה זו בובה להיאחז בה. ניצולי השואה הבינו מה עובר על הילדים, ולכן החליטו מיד לסרוג להם בובות".
2 צפייה בגלריה
הבובות הסרוגות
הבובות הסרוגות
הבובות הסרוגות
(צילום: "עמך")
לדברי דקלה, רכזת המועדון, הילדים חששו מהמפגש. "להיות פליט בארץ זרה זו חוויה לא פשוטה. בתחילת המפגש הילדים היו חשדניים, אבל מהר מאוד הקרח הפשיר וילדים כמו ילדים עם החיוניות והשובבות שלהם כל כך שמחו בבובות, התרפקו עליהן ועלינו וחיבקו את אווה באהבה. כל שנותר לנו הוא לאחל לילדים המקסימים האלה קליטה קלה בבאר שבע שלנו ושידעו רק ימים טובים".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב