לתשומת לב הנוסעים, ביום שלישי הקרוב (14.6) צפויה השבתה של שעתיים, בין השעות 07:00-09:00 של קווי התחבורה של "אגד" דימונה. ההחלטה על ההשבתה הגיעה בעקבות הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית. במהלך ההשבתה הודיעו העובדים כי יפגינו במתחם התחנה המרכזית.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
(צילום: זהר שחר)
"הרפורמה הזו פוגעת קשות בתושבי דימונה המשתמשים בתחבורה הציבורית", אמר אסי איפרגן, חבר מועצת עיריית דימונה וחבר הוועד הארצי של עובדי "אגד" למיינט באר שבע והנגב", והסביר כי, "שרת התחבורה החליטה באופן חד צדדי על ביטול הקו בין דימונה לתל-אביב, בקו היחיד שמחבר את דימונה עם מרכז הארץ. גם קו הרכבת בין דימונה לבאר-שבע אינו פועל באופן סדיר ולמעשה מושבת תקופה ארוכה בשל עבודות תשתית, כך שלמעשה ניתקו אותנו ממרכז הארץ. פנינו בשעתו למשרד התחבורה בנושא ולא זכינו לכל התייחסות. זו פשוט שערורייה".
קראו גם:
לדברי איפרגן, "כיום עולה נסיעה עירונית בדימונה שניים וחצי שקלים ולאחר הרפורמה יוכפל תעריף הנסיעה. משתמשי התחבורה הציבורית, האוכלוסייה החלשה יותר, ייפגעו מכל הרפורמה הזו. בחמש השנים האחרונות דימונה עברה מהפכה תחבורתית ובשנה האחרונה אנחנו מרגישים כתף קרה מצד משרד התחבורה כלפינו בכל מה שקשור לתחבורה הציבורית בעיר. המהלך של ביטול הקו מדימונה לתל-אביב הוא שגוי ויפגע במשתמשי התחבורה הציבורית".
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית דימונה בני ביטון. מצפה למחירים זולים יותר
ראש עיריית דימונה בני ביטון. מצפה למחירים זולים יותר
ראש עיריית דימונה בני ביטון. "סיכול ממוקד של הנגשת התחבורה הציבורית"
(צילום: הרצל יוסף)
לפני שבועיים שיגר ראש עיריית דימונה, בני ביטון, מכתב מחאה לשרת התחבורה. בו תבע משרת התחבורה לעצור את הרפורמה המתוכננת ולחשב מסלול מחדש ואם ללא כן, הוא הבהיר כי לא יהסס לעתור לבג"צ כדי שיור לה לעשות כן.
במכתבו ציין ביטון, כי "רפורמה זו הינה סיכול ממוקד של הנגשת התחבורה הציבורית לציבור שאותו היא נועדה לשרת והיא תוביל להגדלת הפערים שבין כה וכה קיימים ולבידול צורם בין המעמדות הסוציואקונומיים. בשמי ובשם תושבי ערי הפיתוח אני קורא לפעול באופן נחרץ לבטל את הרפורמה ולחזור למתכונת ייעול ושיפור התחבורה הציבורית בפריפריה בכלל ובדימונה בפרט. במידה ורפורמה זו תקודם איאלץ לעתור לבג"צ לטובת עצירת המחדל".
במשרד התחבורה ציינו בתגובה לדבריו של ראש עיריית דימונה, כי "בזכות מהפכת דרך שווה של משרד התחבורה ישתלם לתושבות ולתושבי דימונה לנסוע יותר בתחבורה הציבורית. מאוגוסט יופעל בדימונה כרטיס חופשי אזורי, שיאפשר נסיעה בטווח של 40 ק"מ (כולל לבאר-שבע) ב- צ99 שקל בחודש וב- 49.5 שקל לילדים, נוער ואזרחים ותיקים. בנוסף, בני 75 ומעלה יסעו חינם בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. יצוין, כי לראשונה בעיר יתאפשר מעבר חופשי 90 דקות בכרטיס לנסיעה בודדת, כך שניתן לבצע החלפות במחיר נסיעה אחת".