גם אם אתם לא בדיוק הטיפוסים הכי פעילים מבחינה גופנית, סביר להניח שנתקלתם מתישהו ברפי נעים. בדרך כלל תראו אותו מוביל קבוצות ריצה ברחבי באר־שבע, כשכל פעילות מאופיינת בצורה שונה.
1 צפייה בגלריה
רפי נעים. "יש הרמוניה"
רפי נעים. "יש הרמוניה"
רפי נעים. "יש הרמוניה"
(צילום: הרצל יוסף)
זו גם הסיבה שרבים מתושבי העיר עקבו בדאגה אחרי מצבו של נעים, לאחר שנודע כי הוא קרס באחד מאימוני הכושר שקיים לפני כחודש וחצי.
"רפי בא לפה בימי חמישי באופן די קבוע, אין עובד שהוא לא מברך לשלום, תמיד מתעניין בכולם", מספרים עובדים בסניף "שופרסל" בנחל עשן, "כשהוא לא הגיע כמה שבועות, תהינו מה קרה. רפי זה אדם שמרגישים מיד בנוכחות שלו, וכמובן שגם בחסרונו. אנחנו שמחים מאוד שהוא התאושש וחזר לעצמו".
זה קרה בשעת בוקר ביום שבת, דקות לאחר שכינס את הקבוצה שאותה הוביל לאימון, רפי התמוטט ואיבד את הכרתו. "אני לא זוכר כלום ממה שקרה שם", הוא מספר השבוע ל"ידיעות הנגב" ול"מיינט באר שבע".
קראו עוד>>>
מסיפורים ששמע לאחר מכן התברר שאנשים מקבוצת הכושר החלו לעשות לו עיסוי לבבי, ותוך כדי הזמינו אמבולנס שהעביר אותו לבית החולים "סורוקה". "שבועיים הייתי בסחרור, מעורפל, לאחר מכן עברתי ניתוח מעקפים", הוא מספר, ומבהיר כי לא הבחין בשום סימן מוקדם לאירוע שבו איבד את הכרתו.
נעים שוחרר מבית החולים לפני כשבועיים ומתאושש אט אט מהאירוע הבלתי צפוי ומהניתוח שעבר. במבט לאחור הוא אומר "היה לי מזל", ומציין כי אם היה מגיע מוקדם יותר לפעילות הספורטיבית, כאשר קבוצת המשתתפים טרם התכנסה, כל האירוע היה יכול להסתיים בצורה אחרת, טראגית יותר.
"אלוהים למעלה שמר עליי, והקבוצה שהיתה איתי עשתה את הפעילויות המיידיות להציל את החיים שלי", הוא מסביר.
רפי נעים, מדריך כושר בחברת תרבות הפנאי "כיוונים", לא רק לוקח חלק בהעלאת רמת הכושר של תושבי באר־שבע, אלא אחראי גם על העלאת מצב הרוח שלהם. כמי שהמציא את הטרנד "ריצה - הליכה" ופעילויות ספורט אחרות מגוונות עם דגש חברתי־קהילתי וחיבור בין אנשים, הוא סוחף עם האנרגיות שלו את האנשים ברעיונות חווייתיים ומיישם אותם.
הוא נשוי ואב לשני ילדים שעובד כבר עשר שנים באגף הספורט של "כיוונים", משתדל לייצר כל הזמן רעיונות ולא דורך במקום. הוא מטעין את האנשים באנרגיות מטורפות, מקיים הליכות ברחבי העיר, פעילויות וחוגי ספורט לצעירים, מבוגרים, לנשים לפני לידה ואחרי לידה בהליכה עם עגלות, כשהרמקול ביד והמוזיקה מתנגנת.
"אני עושה את הדברים מתוך הנשמה, זה בא מבפנים, מאהבה, זו האישיות שלי, זו הפנימיות שלי, הנתינה מאהבה לכולם", אומר רפי בהתרגשות.
האם תחזור לפעילות?
"יש לי לפחות עוד חודשיים־שלושה עד שאני אחזור לפעילות. אתה לא יכול לחזור אחרי אירוע כזה מיד. אחזור בחזרה באהבה ובשמחה כי מחכים לי, יש לי המון תוכניות".
בחזרה לטרנד שהמציא: רפי נעים דואג שהפעילויות הספורטיביות והחברתיות יתועדו בסרטונים ולאחר מכן הוא מעלה אותם לפייסבוק. "זה חלק מהשיווק, אנשים רואים את עצמם ונהנים, אנשים אחרים רואים ומצטרפים, אני פועל כשחקן ומשווק את זה".
נעים לא שוכח לשבח את החברה שבה הוא עובד, שעושה, לדבריו, המון למען התושבים: "'כיוונים' עושה המון פעילויות ספורט חינם לתושבים, רק תצאו מהבתים. אחרי יום עבודה של מתח, אני משחרר את האנשים, חוויה נעימה, אנשים מתחברים, יש הרמוניה".
לפני שאנחנו מסיימים את השיחה, הוא מבקש להודות לאנשים הרבים שדרשו בשלומו: "אלפי תושבים התפללו לשלומי ובירכו אותי, התרגשתי עד דמעות, זה באמת מרגש, אני עושה הכל מאהבה".
לעדכונים: חדשות באר שבע