הרחק מזרקורי התקשורת מתחולל בשנים האחרונות מאבק בין מועצת להבים לבין רכבת ישראל. עילת המאבק: תחזוקתו של החניון הנוסף בתחנת הרכבת בלהבים ותשלום הארנונה עבורו.
2 צפייה בגלריה
הבטונדות שחסמו את הכניסה לחניון
הבטונדות שחסמו את הכניסה לחניון
הבטונדות שחסמו את הכניסה לחניון
(צילום מתוך עמוד הפייסבוק מועצת להבים)
במוצאי השבת האחרונה הורה ראש מועצת להבים, יוסי ניסן, על הסרת הבטונדות שהוצבו על ידי רכבת ישראל וחסמו את הכניסה לחניון הרכבת.
"כאשר רכבת ישראל הקימה את חניון הרכבת החדש", ציין ניסן בדף הפייסבוק של מועצת להבים, "היא ביקשה להסדיר את הפעלתו באמצעות הסכם לפיו המועצה המקומית להבים תקבל ממנה תשלום חד פעמי נמוך ולא תשלום ארנונה באופן קבוע.
"מתוקף אחריותי הציבורית, החלטתי שלא לחתום על הסכם זה והתעקשתי על כך שרכבת ישראל תשלם ארנונה חודשית על החניון, וזאת כדי למקסם את הכנסות הרשות, שהן למעשה כספים המיועדים לפיתוח היישוב שלנו. בתגובה הורתה הנהלת הרכבת על הצבת בטונדות שימנעו את השימוש בחניון על ידי ציבור הנוסעים שרובו מגיע מחוץ ללהבים, וזאת במקביל להליך המשפטי המתנהל ביננו".
קראו עוד>>>
"לאחר שערכתי פגישות רבות עם אנשי משרד התחבורה ועם נציגי הרכבת", עוד הוסיף ניסן, "ובמהלכן המשכתי לעמוד איתן נגד הפגיעה בציבור הנוסעים והתחזוקה הלקויה של המתחם, החלטתי לפעול להסרת הבטונדות, ובמקביל, להמשיך בהליך המשפטי.
" היות והרכבת לא הסירה אותן, לא יכולתי להמשיך לעמוד מהצד ולראות את העוול שנגרם לנוסעי הרכבת בכלל ובתושבי להבים בפרט ופתחנו את החניון. אדאג שהבטונדות לא יוחזרו לסגור את החניון".

הרכבת מסירה אחריות

תחנת הרכבת בלהבים נחשבת לאחת המרכזיות בנגב ומגיעים אליה נוסעים רבים מאזור צפון ומזרח הנגב. לא פעם נוסעים שמגיעים למקום אינם מצליחים לתפוס מקום חנייה.
ל"ידיעות הנגב" ו"מיינט באר שבע" נודע כי לפני מספר שנים הקימה רכבת ישראל חניון נוסף בתחנת הרכבת בלהבים מעבר לחניון הקיים, לאחר שהתברר כי הוא אינו עונה על צרכי חניית כלי הרכב הרבים של הנוסעים מלהבים ומיישובי הסביבה המשתמשים בשירותי הרכבת.
2 צפייה בגלריה
הסרת הבטונדות על ידי טרקטור בשירות המועצה
הסרת הבטונדות על ידי טרקטור בשירות המועצה
הסרת הבטונדות על ידי טרקטור בשירות המועצה
(צילום מתוך עמוד פייסבוק מועצת להבים)
"ברכבת טענו כי התוכנית היתה שרכבת ישראל מקימה את אותו חניון, ואילו המועצה המקומית להבים אמורה לתחזק אותו, וכי על פי הטענות ברכבת ישראל, ראש המועצה התנער מההסכמות הללו.
בתגובה לדברים אמר יוסי ניסן ל"ידיעות הנגב": "אנחנו כרגע במשא ומתן עם הרכבת בנושא. לא היו כל הסכמות כתובות לגבי תחזוקת החניון הנוסף ותשלום הארנונה בגין אותו חניון. הנושא מצוי בימים אלה בהליך משפטי, כאשר נעשים מאמצים להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. המחויבות שלי היא קודם כל לרווחת תושבי להבים".
בתוך כך שיגר בתחילת השבוע סמנכ"ל הפיתוח של הרכבת, איליה וולקוב, מכתב לראש מועצת להבים, יוסי ניסן, לפיו מוגדרת הסרת הבטונדות מהכניסה לחניון הרכבת בלהבים כ"פעולה חד צדדית הגורמת למפגע בטיחותי וסיכון רב למשתמשים, אשר נכנסים ומשתמשים בשל פעולתכם, בחניון ומתקניו כאשר אין לו גורם מתחזק וגורם אחראי.
"במצב הדברים המתואר, ולאור פעולתכם החד צדדית, וכיוון שהמועצה היא רשות התמרור של שטח החניון, הרכבת רואה במועצה כאחראית בלעדית לחניון על כל המשתמע מכך, לרבות תחזוקה ועלויות. למען הסר ספק, הרכבת מודיעה כי אין ולא תהיה לה כל אחריות בנוגע לחניון זה".
לעדכונים: חדשות באר שבע