יום שחור בחברה הבדואית עם מותם של שלושה ילדים עקב תאונות: היום (שישי) בשעה 15:54 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על 2 ילדים מחוסרי הכרה בתוך רכב נעול בישוב חורה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפולי החייאה ומותם נקבע בבית החולים סורוקה. קדם להם נער בן 15 שטבע למוות במאגר ליד צומת שוקת הבוקר.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחורה
זירת האירוע בחורה
זירת האירוע בחורה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם >>>
מתחקור ראשוני עולה חשד כי הילדים, בני 3 ו-7, בני משפחה, נכנסו לגרוטאת רכב ברחוב סמוך לביתם ביישוב חורה (לא בחצר הבית) אותרו ע"י עובר אורח שהחיש אותם לצומת חורה ומשם הועברו בידי צוות רפואי לבית החולים תוך ביצוע פעולות החיאה
מדוברות בית החולים נמסר: "שני פעוטות בני 4 פונו למלר״ד ילדים לאחר שנמצאו ברכב בחורה, כשהם במצב אנוש, תוך כדי החייאה. לצערנו למרות מאמצי ההחייאה שנמשכו גם בחדר הלם, נאלצו הרופאים לקבוע את מותם".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2022 מתו 38 ילדים בתאונות מתוכם 13 מהחברה הבדואית (6 בתאונות דרכים, 2 בטביעה, 2 בשכחה ברכב, 1 בחנק, 1 חתך/דקירה, 1 פגיעת בעל חיים).
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בשבוע הקרוב אנחנו מציינים את שבוע בטיחות הילד. עצוב לראות כי גם השנה הסטטיסטיקה לא השתנתה וילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה בתאונה ביחס לכלל ילדי ישראל. אני קוראת לממשלת ישראל לקחת אחריות ולהשקיע משאבים לקידום בטיחות הילדים הבדואים באמצעות בפיתוח תשתיות בטוחות לצד הדרכה, הסברה וקידום תוכניות התערבות מותאמות תרבות. רק שילוב של כל אלו יחד ימנע את האסון הבא וישנה את הסטטיסטיקה הכואבת של מוות מיותר".