נהג אוטובוס בקו 30 הנוסע מבאר שבע ללקיה הותקף אמש (שלישי) בגז מדמיע על ידי בני נוער. התקיפה אירעה סמוך לאחת התחנות בלקיה, תוך כדי נסיעה. זאת לאחר שהנהג ביקש מהנוסעים לעטות מסכה.
מהמשטרה נמסר, כי "שוטרים הגיעו למקום, ערכו סריקות ונפתחה חקירה. הנהג לא נזקק לטיפול רפואי". טרם נעצרו חשודים.
1 צפייה בגלריה
ריססו ונמלטו
ריססו ונמלטו
ריססו ונמלטו
(צילום אילוסטרציה: איתמר רותם)
קראו גם:
מחברת מטרופולין נמסר כי "החברה מגנה בתוקף כל גילוי אלימות כנגד נהגים ועובדים. מטרופולין תסייע לנהגים, ותפעל כדי לשמור על ביטחונם ובטיחות הנוסעים בתחבורה הציבורית".
מקרה זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2020 חוו הנהגים  3,644 מקרי אלימות פיזית. לטענת הארגון, בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לזריקת האבנים כי: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. יש לעצור את הטרור נגד הנהגים והאוטובוסים".
כזכור, אוטובוס אגד בקו 790, שעשה בין יום שני לשלישי את דרכו לאילת, נרגם באבנים בכביש 25, סמוך ליישוב אבו תלול. לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק לאוטובוס. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פתחו בסריקות, אך טרם נעצרו חשודים.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב