תושב רהט (42) מואשם בכך שעקץ את בנק הפועלים והלבין הון בהיקף של כמיליון שקלים. מה היתה השיטה שלו?
1 צפייה בגלריה
שטרות כסף
שטרות כסף
הפקדות של כסף מזומן
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
על פי כתב האישום, שהוגש באחרונה לבית משפט השלום בבאר־שבע על ידי בא כוח הפרקליטות, עו"ד רונן בוחניק, עולה כי הנאשם הוא בעל חברת מזון, וכספי החברה נוהלו בחשבון עסקי באחד מסניפי בנק הפועלים בבאר־שבע.
בבנק, כך על פי כתב האישום, קיים שירות ללקוחות בשם "ממסרון", שעניינו הפקדת כספי מזומן בחשבון הבנק בשקית ייעודית לכך, המלווה בהצהרת הלקוח בדבר סכום ההפקדה שנעשתה על ידו.
מכתב האישום עולה כי הנאשם עשה שימוש בשירות ה"ממסרון" וביצע באמצעות בנו הפקדות של כסף מזומן לחשבון הבנק של החברה באמצעות 14 שקיות ייעודיות בארבעה סניפים שונים של הבנק.
הנאשם, כך נטען בכתב האישום, הצהיר על הפקדת מזומן בחשבון הבנק של החברה בהיקף כספי בסך של כמיליון שקלים, כאשר בפועל הפקיד הנאשם סכום מזערי ביחס להצהרה. הבנק זיכה את חשבון הבנק של החברה בסך של כמיליון שקלים, וסכום זה הועבר על ידי הנאשם באופן מיידי לספקים השונים לשם סילוק חובות, ובהם חברות "קוקה קולה", "שטראוס" ו"טמפו".
קראו גם:
לטענת הפרקליטות, קיבלו הנאשם והחברה שבבעלותו במרמה בנסיבות מחמירות סך של כ־927 אלף שקל תוך ביצוע פעולות ברכוש אסור. "הנסיבות המחמירות", נאמר בכתב האישום, "באות לידי ביטוי בתיחכום, בשיטתיות, בהיקף המרמה, לרבות בביצוע עבירות נוספות ונלוות לצד עבירות המרמה".
חקירת התיק בפרשה הזו על ידי יחידת ההונאה של המחוז הדרומי הבשילה לכתב האישום המייחס לנאשם 14 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.
בצירוף לכתב האישום הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לחלט את המקרקעין של הנאשם, כאשר לעמדת הפרקליטות, "הרציונל בחילוט, שהרכוש נשוא החילוט אינו רכושו של העבריין והוא אינו זכאי ליהנות ממנו ומפירותיו. מקום בו תוכח העבירה המקימה זכות חילוט, אין לעבריין זכות קניין כלשהי ברכוש".
בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לצו עיכוב יציאתו של הנאשם מהארץ.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב