תושב תל שבע (35) מואשם בכך שסחט באיומים את אמו ואת אחיו של אדם שהיה חייב לו כסף.
1 צפייה בגלריה
איומים על בת הזוג
איומים על בת הזוג
איים וסחט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מכתב האישום, שהגישה אתמול (יום ב') עו"ד הדס עמר מפרקליטות מחוז הדרום לבית המשפט המחוזי באר-שבע, עולה כי במספר הזדמנויות שונות מכר הנאשם סמים לאותו אדם. בשלב מסוים, בשל קשיים כלכליים, החל אותו אדם לצבור חובות אצל הנאשם בהיקף של כ- 5,000 שקל.
החוב הזה אמנם שולם בסופו של דבר, אך על פי הנטען בכתב האישום, המשיך הנאשם לספק סמים לאותו אדם ללא תמורה למשך תקופה של כשלושה שבועות עד שאותו אדם צבר חוב כספי נוסף כלפי הנאשם. לטענת הנאשם, החוב עמד על כ- 15 אלף שקל.
אז, כך נטען בכתב האישום, החל הנאשם לסחוט את אותו אדם באיומים על מנת שיחזיר את החוב. בשל חששו עזב אותו אדם את העיר באר-שבע ואף ניתק את הטלפון הנייד שלו.
בעקבות זאת, כך מגולל כתב האישום, הגיע הנאשם לבית אמו של אותו אדם והחל לסחוט אותה באיומים על מנת שזו תשלם את חובו של בנה. בין היתר הוא איים עליה בנוסח "אם אני אתפוס את הבן שלך, את עוד תבקרי אותו בסורוקה". הנאשם גם איים על אמו של אותו אדם כי אם החוב לא ישולם לו הוא ייקח לה את הבית. בשל חששה של האם היא הפנתה את הנאשם לבנה השני. אז החל הנאשם לסחוט גם את אחיו של אותו אדם, תוך שהוא מאיים כי אם לא ישולם לו החוב "אני שורף על אמא שלכם את הבית ומעיף אותה".

קראו גם:

בשל חששו של האח, הגיעו השניים להסדר תשלומים במסגרתו שילמה האם לנאשם 2,000 שקל בחודש במשך כשבעה חודשים. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של סחיטה באיומים ויצוא, יבוא, מסחר והספקה של סמים.
התיק נחקר בתחנת משטרת באר-שבע ובחקירתו הכחיש הנאשם כי סחט את האדם שהתלונן נגדו. הוא גם הכחיש שסיפק לו סמים וטען כי הלווה לו כספים על רקע עסקי.
לכתב האישום צורפה בקשת הפרקליטות לבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. על פי הנטען בבקשת הפרקליטות, לחובת הנאשם יש עבר פלילי, הכולל הרשעות במגוון רחב של עבירות, בהן עבירות רכוש, החזקת סכין וכן הרשעה במספר עבירות של סחיטה באיומים והדחה בחקירה לפני 15 שנה, בגינן ריצה מספר עונשי מאסר בפועל.