המרכז הרפואי "סורוקה" המשיך להוביל ולהצטיין במניעת זיהומים נרכשים גם בשנת 2023. כך עולה מהדו"ח השנתי של משרד הבריאות המסכם סדרת מדדים אובייקטיביים שמנוטרים באופן רציף בבתי החלים בישראל ובודקים סוגים שונים של חיידקים עמידים נרכשים.
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
(הרצל יוסף)

שיעור החיידקים העמידים הנרכשים בבית החולים "סורוקה", כך על פי הדו"ח, הוא הנמוך ביותר בין בתי החולים הגדולים בישראל זה מספר שנים ברציפות ובפער ממרכזי העל האחרים.
הנתונים מצביעים על כך ששיעור רכישת חיידקים עמידים ב"סורוקה" הינו הנמוך ביותר, 91.3 לכל 100 אלף ימי אשפוז, בעוד שבבתי חולים אחרים, המוגדרים כמרכזי על, שיעור החיידקים העמידים גבוה בפער משמעותי. בבית החולים "שערי צדק" עומד שיעור החיידקים העמידים הנרכשים לכל 100 אלף ימי אשפוז על 161.9. בבית החולים רמב"ם על 161.2. בבית החולים שמיר (אסף הרופא) על 156.5. בבית החולים בילינסון על 137.9 ואילו בבית החולים הדסה עין כרם עומד שיעור החיידקים העמידים הנרכשים על 135.1 לכל 100 אלך ימי אשפוז.

קראו גם:

"אנו שומרים על תוצאה טובה והובלה זה מספר שנים ברציפות", מציין פרופ' אברהם בורר, מנהל היחידה למניעת זיהומים ב'סורוקה', "הישג זה מחייב הקפדה יתרה על תהליכי מניעת זיהומים מצד כל אנשי הצוות במרכז הרפואי המעורבים בטיפול במטופל, בהיגיינת ידיים, בחיטוי וניקיון מיטביים של יחידת המטופל ושל הציוד בו נעשה שימוש, הכנת המזון, מיזוג האוויר, הכנת תרופות ועוד. לצד אלה נדרשים ניטור ומעקב, הפקת לקחים ושיפור תהליכי העבודה".

2 צפייה בגלריה
ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה
ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה
ד"ר שלומי קודש, מנהל בית החולים סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי "סורוקה", אמר בעקבות נתוני הדו"ח, כי "אנו שומרים על ההובלה שלנו במניעת זיהומים מזה שנים. משמעות ההישג הזה היא הגנה על חיי אדם מדי יום. ההובלה הלאומית היא תוצר של תרבות ארגונית ומחויבות ללא פשרות של כלל עובדות ועובדי סורוקה בכל המערכים – הקליניים, המנהליים והלוגיסטיים ושיתוף הפעולה ביניהם.
,בשנה מאתגרת זו, בה סורוקה נמצא בחזית הטיפול בנפגעי מלחמת 'חרבות ברזל', ההישג חשוב שבעתיים. אני משבח את עבודתם של היחידה למניעת זיהומים והעומדים בראשה, פרופ' אברהם בורר ורונית נתיב, על ההובלה המקצועית בתחום חשוב זה יחד עם כל עובדי סורוקה".