אירוע פלילי בינלאומי התרחש לאחרונה ויש לו קשר הדוק לבאר שבע. באירוע מעורבת גם משטרת גרמניה, שלקחה יוזמה ודיווחה על כך למשטרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
מה היה בתוך החבילה?
מה היה בתוך החבילה?
מה היה בתוך החבילה?
(צילום: דוברות המשטרה)

מדובר בשני תושבי באר־שבע, גבר בן 36 ואישה בת 50, שמואשמים בכך שייבאו קוקאין מברזיל לישראל באמצעות חבילות דואר.
מכתב האישום, שהגיש בתחילת השבוע עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז הדרום לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, עולה כי בתחילת חודש פברואר הגיעה לסניף דואר בגרמניה חבילה מברזיל ועליה פרטי הנאשמים.
יחידת המכס המקומית זיהתה כי החבילה מכילה כשמונה ק"ג קוקאין ועדכנה את משטרת ישראל. החבילה, אשר הועברה לנציג משטרת ישראל בדרזדן שבגרמניה, הכילה 31 לוחות שנה טבולים בסם.
כאשר הגיעה החבילה לארץ, הופרדו על ידי המשטרה 26 לוחות שנה במשקל של 7.3 ק"ג והושארו חמישה לוחות שנה טבולים בסם במשקל של 1.3 ק"ג שנארזו על ידי המשטרה מחדש. אז הודיעה המשטרה באמצעות חברת השליחויות על הגעת החבילה לישראל ועל הצורך בתשלום מכס.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
באירוע הייתה מעורבת גם משטרת גרמניה
(צילום המחשה)

קראו גם:

לאחר התשלום, נשלחה החבילה לאיסוף עצמי מתוך "לוקר" נעול. הנאשמים, שקיבלו את הקוד ל"לוקר" למספר הטלפון שנכתב על החבילה, הגיעו לקניון "שאול המלך" בבאר־שבע, שם ניגשו לעמדת ה"לוקרים" והוציאו את החבילה באמצעות הקוד שניתן להם. בדרכם לשותף נוסף בפרשה הזו הם נעצרו כאשר החבילה ברשותם.
שני הנאשמים שנעצרו נחקרו על ידי היחידה המרכזית של מרחב הנגב (ימ"ר נגב), ולאחר חקירתם גובש נגדם כתב אישום המייחס להם עבירות של ייבוא וניסיון ייבוא של סם מסוכן, וניסיון להחזקת סם מסוכן.
לכתב האישום גם צורפה בקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרם של שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
מבקשת הפרקליטות עולה כי לנאשם בן ה־36 יש עבר פלילי מגוון, הכולל, בין היתר, שתי הרשעות בעבירות סמים מלפני עשר שנים וכן הרשעה בעבירת אלימות. לנאשמת בת ה־50 אין הרשעות קודמות.