התושבים נדרשים לשלם: בעקבות אירועי האלימות והפשיעה שגורמים לפגיעה בביטחון האישי, אישרה אמש (רביעי) מועצת עיריית באר שבע חוק עזר לגביית היטל שמירה ואבטחה מהתושבים. השמירה והאבטחה שיינתנו הם בתוספת להיערכות המשטרה וגורמי האכיפה בעירייה שפועלים למגר את האלימות על סוגיה.
2 צפייה בגלריה
מחסום בכניסה לבאר שבע
מחסום בכניסה לבאר שבע
מחסום בכניסה לבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
על פי חוק העזר, שיעור ההיטל שיגבה על נכס בנוי יעמוד על 2.28 שקל למ"ר לשנה, ואילו שיעור על שטח קרקע שאינו בנוי יהיה 0.22 שקל. כלומר ממוצע התשלום החודשי יעמוד על כ-20 שקל למחזיקים בנכסים.
קראו גם:
ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "רבות הרשויות המקומיות שמבינות שאין מנוס, אין ברירה, הן חייבות לבוא עם מודל משלים, כל ישוב על פי הפרמטרים שלו, האוכלוסייה שלו, הם הרבה לפנינו, ואנחנו מבינים שבשעה הזו אין ברירה אלא לבנות מודל שמתאים לעיר שלנו, זה הולך אך ורק נטו לביטחון האישי, בנוסף למה שאנחנו מוציאים, מה שהוצאנו עד היום אנחנו נמשיך להוציא, זה מתווסף זה לא במקום".
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ': "תכנון הרכבת הקלה הוא מהלך אסטרטגי ומחולל שינוי"
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ': "תכנון הרכבת הקלה הוא מהלך אסטרטגי ומחולל שינוי"
ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ'
(הרצל יוסף)
בעניין מצב הביטחון, הוסיף דנילוביץ' ואמר כי, "בחודשיים האחרונים הגעתי לכל קברניטי המדינה, לכל בעלי התפקידים שעוסקים בביטחון האישי". לכולם, לדבריו, העביר את המסר: "זו המשילות שלנו במדינה שלנו, אנחנו אמנם לא לוקחים את התפקיד של המשטרה, ובכל זאת אנחנו מבינים כי אנחנו כרשות מקומית צריכים לעשות צעדים משלימים מאסיביים למה שעושה המשטרה".
דנילוביץ' חזר והדגיש כי, "לא נתפשר על הביטחון שלנו". שירותי השמירה והאבטחה יכללו היערכות ופריסה בכל העיר, כולל הקמת נקודות שיטור בשכונות, הפעלת רחפנים ומצלמות, סיורים, כל זאת כאמור בנוסף לפעילות המשטרתית הנרחבת.
לעדכונים - חדשות באר שבע